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요오드 결핍의 주의증상
제목 요오드 결핍의 주의증상
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2020-03-20
  • 추천 추천 하기
  • 조회수 283
  • 평점 0점

요오드 결핍의 주의증상


요오드는 갑상선 호르몬 생성을 위해 필요한 무기물이다. 갑상선은 갑상선 호르몬을 생산하기 위해 요오드를 타이로신, 아미노산과 결합시킨다. 이 호르몬들은 신체 세포의 정상적이고 건강한 신진대사를 유지하기 위해 필요하다. 그 결과로 식단에서의 요오드 결핍은 다양한 갑상선 관련 건강 질환과 증상을 유발할 수 있다. 또한 요오드는 갑상선과는 관련이 없는 다른 중요한 역할을 하기도 한다 - 예를 들면, 요오드는 유방 조직의 에스트로겐을 조절하는데 큰 역할을 한다 - 이에 대해서는 더 많은 연구 결과가 필요하다.


요오드 결핍의 증상

충분한 요오드 섭취는 적당한 갑상선 기능과 좋은 갑상선 기능을 위해 필요하다. 요오드 결핍은 특히 임신부와 유아에게 위험하다. 요오드 결핍의 몇가지 심각한 증상으로는:

- 신체발달 장애; 성장 지체

- 정신발달 장애; 지능 장애

- 유산 위험성 증가

- 신생아 갑상선 기능 부진증

- 신생아 hyperthyrotropinemia

- 유아 사망률의 증가


요오드 결핍이 존재하면 갑상선 기능 부진증과 갑상선종 또한 발생할 수 있다. 혈액의 낮은 요오드 수치는 갑상선 세포가 커지는 것을 유발하며 이것은 목 아래의 전체적인 분비선이 붓는 것으로 이어진다. 갑상선 기능 부진증을 일반적으로 피로와 무기력증으로 이어지며 추위에 대한 민감성 증가, 변비, 체중 증가, 탈모, 건조한 피부, 우울증으로 이어지기도 한다. 이 증상을 앓고 있는 사람들 또한 요오드 결핍일 수 있다.


요오드의 음식 공급원

해산물은 높은 양의 요오드를 함유한다. 이것은 다시마와 같은 해조류를 포함한다. 채소, 고기, 계란 또한 조금의 요오드를 포함한다. 몇몇의 음식들은 갑상선종 유발물질이라고 알려진 것을 함유하며 이것은 신체가 요오드를 사용하는 것을 억제한다. 이 음식들은 양배추, 머스타드, 순무, 땅콩, 대두, 브로콜리, 케일, 마사바 뿌리, 잣, 수수 등이다. 하지만 이 음식들은 각자 다른 영양소를 공급하기 때문에 완전히 피하는 것은 옳지 않다. 이 음식을 조리하는 것은 문제가 되는 물질을 제거하기 때문에 조리하여 섭취하는 것을 권장한다.

 

결론

요오드 첨가 소금의 등장으로 요오드의 심각한 결핍은 미국과 같은 발전된 국가에서 비교적으로 흔하지 않다. 하지만 연구에 따르면 미국 인구의 요오드 섭취량은 1988년에서 1994년까지 상당한 수로 감소한 것으로 나타난다. 이 트렌트의 지속은 요오드 결핍 질환의 증가로 이어질 수 있다. 요오드 결핍의 증상이 존재한다면, 피로, 변비, 체중증가, 건조한 피부, 우울증을 포함하는 갑상선 기능 부진증의 증상을 포함한, 전문가와 상담하여 요오드 상태를 평가 받는 것이 좋다.




--------------------------------------------------------------------------원문출처-----------------------------------------------------------------------




http://www.naturalnews.com/045012_iodine_deficiency_hypothyroidism_nutrition.html


Warning signs of iodine deficiency


(NaturalNews) Iodine is a trace element that the body needs for the production of thyroid hormones. The thyroid gland combines iodine with tyrosine, an amino acid, to manufacture the thyroid hormones. These hormones are needed for maintaining normal and healthy metabolism in all cells in the body. Consequently, a lack of iodine in one's dietary intake could result in numerous thyroid-related health conditions and symptoms.

Iodine may also have some other important roles in the body unrelated to the thyroid -- for example, it also seems to play a role in modulating estrogen's effect on breast tissue -- although more research is needed in these areas.


Symptoms of iodine deficiency

Sufficient iodine intake is needed for proper thyroid function and good thyroid health. And iodine deficiency is particularly harmful in pregnant ladies and newborn babies.

Some serious symptoms of iodine deficiency include:

• Impaired physical development; growth retardation

• Impaired mental development; intellectual disability

• Elevated risk of miscarriage

• Neonatal hypothyroidism

• Neonatal hyperthyrotropinemia

• Higher risk of infant mortality


Where iodine deficiency is present, hypothyroidism (an under-active thyroid) and/or goiter (thyroid gland enlargement) could also result. Low iodine levels in the blood causes thyroid gland cells to expand, eventually leading to the swelling of the entire gland under the neck.

Hypothyroidism is typically characterized by fatigue and lethargy, reduced tolerance to cold, constipation, weight gain, hair loss, dry skin, hoarseness and even depression. A person suffering from some or all of these symptoms could well be deficient in iodine to some degree.


Food sources of iodine

Seafoods contain high amounts of iodine. This includes seaweeds such as kelp.

Vegetables, meats and eggs also contain some iodine, although at lower amounts.

Some foods contain compounds known as goitrogens which actually block the body's usage of iodine. Such foods include cabbage, mustard, turnips, peanuts, soybeans, millet, pine nuts, cassava root, broccoli and kale. However, as these foods are nutritious in their own ways, they probably should not be totally avoided. The good thing is that cooking usually deactivates the problematic compounds in these foods.


Conclusion

Serious deficiency in iodine is now relatively rare in developed countries like the US because of the addition of iodine to table salt (iodized salt). However, research had suggested that the US population showed a trend of significantly dropping iodine intake from 1988 to 1994. A continuation of that trend could result in an increase of iodine deficiency conditions.

As such, if signs of iodine deficiency are present, including milder ones that characterize hypothyroidism such as tiredness, sluggishness, constipation, weight gain, dry skin, depression and constipation, it could be prudent to consult a nutritionist or suitably qualified health practitioner to get one's iodine profile assessed.


Sources for this article include:

Murray, Michael T., ND. Encyclopedia of Nutritional Supplements: The Essential Guide for Improving Your Health Naturally. New York, NY: Three Rivers Press, 1996. Print.

Murray, Michael, ND. The Pill Book Guide to Natural Medicines: Vitamins, Minerals, Nutritional Supplements, Herbs, And Other Natural Products. New York, NY: Bantam Books, 2002. Print.

Gaby, Alan R., MD. The Natural Pharmacy: Complete A-Z Reference to Natural Treatments for Common Health Conditions. 3rd ed. New York, NY: Three Rivers Press, 2006. Print.

Murray, Michael, ND., Pizzorno, Joseph, ND., and Pizzorno, Lara, MA, LMT. The Encyclopedia of Healing Foods. New York, NY: Atria Books, 2005. Print.



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