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요오드: 더 필요할까?
제목 요오드: 더 필요할까?
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2021-06-07
  • 추천 추천 하기
  • 조회수 156
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요오드: 더 필요할까?


만약 갑상선 기능이 저하되고 기력이 없으며, 천식과 섬유낭종성 유방 질환을 포함하는 건강 문제를 가지고 있다면 요오드 보충제가 도움이 될 것이다. 40대 중반의 Michelle 은 항상 매우 피곤했다. 그녀는 갑상선기능저하증으로 진단되었으며, 처음에는 합성 갑상선 호르몬을 처방받았다. 그녀의 기력은 몇 달 간 개선되는가 싶더니 다시 기력이 떨어졌다. 두 번째 의사는 두가지 갑상선 호르몬을 모두 포함하는 자연적인 갑상선 제품(Armour Thyroid) - 티록신과 트리요오드사이로닌(티로닌) -과 갑상선 자극 호르몬을 처방했다. 그녀의 기력은 다시 증가했고 3년 동안 지속되었다. 이 기간 동안 그녀는 25파운드를 감량하기도 했다. 그녀가 50세에 다다랐을 때 그녀의 기력은 또 다시 하락하기 시작했다. 미셸은 영양소 전문 의사와 상담을 했고, 그는 자연적인 갑상선 치료를 진행하면서 요오드를 보충시켰다. 몇 달 후 그녀의 기력은 다시 정상으로 돌아왔다. 미셸은 일, 집안일, 하이킹이나 사이클 등의 외부 활동을 균형있게 감당해낼 수 있었다. 요오드는 미셸의 기력을 유지하는데의 해결책임을 증명하였다.

 

요오드는 무엇인가?

요오드는 필수적인 미량 무기물이다. 요오드는 갑상선 호르몬을 생산하기 위해 필요하며, 갑상선 호르몬은 신진대사를 조절하고 신체가 기력을 생산하기 위해 탄수화물과 지방을 태우는 것을 조절한다. 요오드는 체내 모든 세포에서 발견되며, 건강 유지에 매우 광범위한 역할을 지닌다. 심각한 요오드 결핍은 갑상선종을 유발할 수 있다. 보충제로서 요오드는 요오드화 칼륨과 분자요오드의 형태로 가장 많이 구할 수 있다.

 

어떻게 작용할까?

요오드의 생물학적 기능은 갑상선 기능의 영역에서 가장 잘 이해된다. 뇌하수체는 갑상선 자극 호르몬을 분비하며, 이는 혈액 내에서 요오드를 가져오게 만들어 갑상선 호르몬을 생산하게 한다. 갑상선 분비선은 요오드 원자 4개를 포함하는 티록신(T4)을 생산한다. 요오드를 함유하는 효소인 탈요소효소는 T4를 T3로 전환시킨다. 갑상선 호르몬 수치가 매우 낮으면, 뇌하수체는 갑상선 자극 호르몬의 분비를 증가시키며 이는 갑상선종으로 이어진다.

 

누가 더 많은 요오드가 필요할까?

요오드 보충제는 다양한 상황에서 이득이 될 수 있다. 여기 요오드의 이점에 대해 리스트가 있다.

 

갑상선 기능

갑상선 호르몬이 요오드에 의존하기 때문에 갑상선 기능 부진증을 앓고 있는 사람들은 요오드 보충제로부터 도움을 받을 수 있다. 두가지 자가면역 갑상선 질환인 그레이브즈 병과 하시모토 질환에 대한 위험은 요오드가 부족한 사람들에서 더 크다. Iodine: Why You Need It, Why You Can’t Live Without It.의 저자 David Brownstein 의학박사에 따르면 요오드 보충제는 갑상선 기능 부진증을 위한 다른 치료방법의 효과를 증진시킨다. 셀레늄 또한 갑상선 호르몬을 생산하는데 사용되며, 셀레늄 결핍은 요오드 결핍을 악화시킨다. 두 가지 무기물은 그들 자체로 갑상선 활동을 증가시킬 수 없지만, 그들은 갑상선 기능저하와 관련된 질환에 사용되어야 한다. 하루 1000~5000mcg의 요오드와 200~300mcg의 셀레늄을 시도해 보는 것이 좋다.

 

천식

몇몇의 연구들은 높은 양의 요오드 보충제는 천식을 앓고 있는 성인과 어린 아이들에서 점성이 있는 기관지 분비물을 감소시킨다는 것을 발견했다. 연구에 따르면 요오드는 면역 세포들을 조절하는데 중요한 역할을 하며, 항-염증 효과를 가질 수도 있다. 하루 1000~4000mcg을 섭취하는 것이 좋다. 적은양에서부터 시작하라.

 

섬유낭종성 유방질환

몇몇 연구들은 요오드 보충제가 통증을 가진 유방 조직을 해결하는데 도움이 된다는 것을 발견하였다. 6~18개월 보충 후 개선의 증상이 보였다. Brownstein 의사에 따르면 유방은 가장 큰 요오드 저장소이다. 하루 5000~6000mcg을 섭취하는 것이 좋다.

 

혈당

몇몇 임상보고에 따르면 고용량 요오드 보충제는 혈당을 감소시키며 체중감소를 유도한다고 한다. 치료에 사용되는 양은 하루에 50~100mg이다 - 이는 많은 양이며, 의사의 모니터링하에 섭취되는 것이 좋다.

 

흡수 문제

갑상선종은 요오드 결핍 지역에서 매우 흔한 질환이며, 특히 1924년 요오드 첨가 소금이 출현하기 이전까지 중서부쪽에서 심했다. 많은 양의 십자과화 채소(브로콜리와 콜리플라워), 콩(두부 포함), 카사바(유카라고도 불린다)를 섭취하는 것은 요오드 흡수를 방해할 수 있으며, 이는 갑상선 기능저하으로 이어질 수 있다. 이 음식들을 적당하게 먹는 것은 문제가 되지 않는다. 세계적으로 요오드 결핍은 7억4900만명의 사람들에게 영향을 미쳤으며, 이는 뇌 손상의 주요한 원인이다. 만약 영양소를 중시하는 의사를 알고 있다면, 그에게 요오드 로딩 테스트를 요청하여 체내 요오드 양이 적당한지 확인해보는 것이 좋다. 이를 통해 얼마만큼의 요오드를 섭취해야 하는지 가늠할 수 있을 것이다. 이 테스트는 요오드 보충제를 섭취한 뒤 소변 검사를 통해 소변에 함유된 요오드 양을 확인하는 것이다.

 




----------------------------------------------------------------------------------원문출처-------------------------------------------------------------------------

 



http://www.betternutrition.com/thyroid-iodine-supplements/



Iodine: Do You Need More?


December 2009 / Jack Challem / Checkout

 

If you have a sluggish thyroid, low energy, or other health concerns, including asthma or fibrocystic breast disease, iodine supplements could help you feel better.

In her mid-40s, Michelle found herself feeling extremely tired. She was diagnosed as being hypothyroid, or having low thyroid gland activity, and initially treated with a synthetic thyroid hormone. Her energy levels improved for several months, then began to wane.

 

A second physician changed Michelle’s prescription to a natural thyroid product (Armour Thyroid) containing both thyroid hormones—thyroxine and triiodothyronine—and thyroid-stimulating hormone. Her energy levels rebounded and remained high for the next three years, and during this time she also lost 25 pounds. Then, as she approached age 50, her energy levels again started to decrease.

 

By this time, Michelle was consulting a nutritionally oriented physician. He kept her on the natural thyroid medication, but added supplemental iodine. After several months, her energy levels were back to normal. Michelle was able to balance work, home life, and new outdoor activities, such as hiking and bicycling. Iodine proved to be the key to sustaining Michelle’s energy levels.

 

What Is Iodine?
Iodine is an essential trace mineral. It’s needed to make thyroid hormones, which regulate metabolism and the body’s ability to burn carbohydrates and fats for energy. Iodine is found in every cell of the body, so it likely has far broader roles in maintaining health. Extreme deficiencies of iodine result in goiter, an enlargement of the thyroid gland (which is located in the neck), but “preclinical” deficiencies may be common, according to some experts. As a supplement, iodine is most commonly found in the form of potassium iodide and sometimes as iodine.

 

How Does It Work?
Iodine’s biological functions are best understood in terms of thyroid function. The pituitary gland secretes thyroid-stimulating hormone (TSH), which stimulates the recovery of iodine from the blood and orchestrates the use of iodine in thyroid hormones. In turn, the thyroid gland makes thyroxine (T4), which contains four iodine atoms. The iodine-containing enzyme deiodinase converts T4 to triiodothyronine (T3), which contains three iodine atoms and is the most active thyroid hormone. When thyroid hormone levels are extremely low, the pituitary increases its secretion of TSH, which may lead to goiter.

 

Who May Need More?
Iodine supplements may be beneficial in a variety of circumstances. Here is a look at the top health benefits of iodine.

 

Thyroid function. 

Because thyroid hormones depend on iodine, people with low thyroid activity (hypothyroid) may benefit from iodine supplements. The risk of two autoimmune thyroid diseases, Graves’ disease and Hashimoto’s disease, is greater in people who lack iodine. Iodine supplements may enhance the benefits of other treatments for low thyroid function, according to David Brownstein, MD, author of Iodine: Why You Need It, Why You Can’t Live Without It.

Selenium is also involved in making thyroid hormones, and a lack of selenium exacerbates iodine deficiency. The two minerals by themselves may not increase thyroid activity, but they should be included in any treatment for low thyroid activity. Try 1,000 to

5,000 micrograms of iodine and 200 to 300 micrograms of selenium.

 

Asthma. 

Several studies have found that large supplemental amounts of iodine can reduce viscous bronchial secretions in adults and children with asthma. The research suggests that iodine plays a role in modulating immune cells and may have anti-inflammatory benefits. Take 1,000 to 4,000 micrograms daily. Start at the lower dose.

 

Fibrocystic breast disease. 

Several studies have found iodine supplements helpful in resolving painful breast cysts. Benefits were

noted after six to 18 months of supplementation. According to Brownstein, the breasts are a major reservoir of iodine. Try 5,000 to 6,000 micrograms daily.

 

Blood sugar. 

Some clinical reports suggest that very large supplemental amounts of iodine may improve blood sugar levels and enhance weight loss. The treatments used 50 to 100 milligrams of iodine—an extremely large amount that should be taken only with a physician’s guidance.

 

Absorption Issues
Goiter was extremely common in iodine-deficient regions, particularly the Midwest, until iodine-containing (iodized) salt was introduced in 1924. Eating large amounts of cruciferous vegetables (such as broccoli and cauliflower), soy (including tofu), and cassava (also called yucca) may interfere with iodine absorption and therefore thyroid function. Eating modest amounts of these foods will not pose a problem. Worldwide, iodine deficiency affects 749 million people and is the leading cause of preventable brain damage.

If you have a nutritionally oriented physician, ask him to run an iodine-loading test to determine whether you need to take high-dose iodine supplements. It’s a simple test involving taking iodine supplements and measuring urine levels of the mineral.

 



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