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높은 갑상선 호르몬 수치는 노년층 심장 질환의 위험을 증가시킨다: 4가지 식단이 도움을 줄 수 있다.
제목 높은 갑상선 호르몬 수치는 노년층 심장 질환의 위험을 증가시킨다: 4가지 식단이 도움을 줄 수 있다.
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2020-04-20
  • 추천 추천 하기
  • 조회수 209
  • 평점 0점

높은 갑상선 호르몬 수치는 노년층 심장 질환의 위험을 증가시킨다: 4가지 식단이 도움을 줄 수 있다.

단백질은 갑상선 호르몬을 몸 전체에 공급하는 데 도움이 되기 때문에 중요하다.


Food | NDTV Food Desk | Updated: November 01, 2017 15:23 IST

 

High Thyroid Hormone Levels May Up Risk of Heart Disease in Elderly: 4 Ways Your Diet Can Help

 

Circulation Research 저널에 게재된 한 연구에 따르면, 갑상선호르몬 수치가 증가된 노인들은 동맥벽이 두꺼워지고 경화되는 동맥질환이 발생할 위험이 더 높아질 수 있다고 하였다. 네덜란드 Erasmus 대학의 Arjola Bano 수석 저자는 갑상선호르몬 FT4 측정이 아테롬성 경화증의 위험성 증가를 확인하는 데 도움이 될 수 있다고 명시하였다.

나비 모양의 갑상선은 식품대사와 수면패턴 조절, 체중관리 등을 담당하는 호르몬 조절에서 필수적이다. 건강한 갑상선 유지에 필수적이고 가장 보편적인 영양소는 정기적인 식단을 통해 쉽게 섭취될 수 있다. 건강한 갑상선 기능을 보장하기 위해 다음 사항들을 살펴보자.

- 요오드는 적절한 갑상선 기능을 위해 매우 중요하다.
요오드 결핍은 갑상선종으로 유명한 갑상선 비대를 유발한다고 알려져 있다. 요오드 결핍을 막기 위해 요오드화된 소금을 섭취해라.


- 단백질은 갑상선 호르몬을 몸 전체에 공급하는 데 도움이 되기 때문에 중요하다

 

- 갑상선 건강은 또한 당신의 장과 밀접한 관련이 있다. 당신의 내장 건강을 최고 수준으로 보장해주고, 섬유질이 풍부한 식품과 프리바이오틱스 등과 같은 좋은 식품들을 섭취해라.


-
설탕 섭취량을 모니터하고 최소한으로 유지해라. 과도하게 가공된 음식의 섭취를 피하고 정크푸드에서 벗어나라. 견과류와 씨, 천연오일에서 발견되는 천연 지방은 갑상선 건강에 좋으며, 포화지방 및 트랜스 지방은 적절히 섭취해야 한다.


갑상선 및 갑상선 건강을 유지하는 방법에 대해 자세히 알기를 원한다면, 의료 전문가에게 문의해라.




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High Thyroid Hormone Levels May Up Risk of Heart Disease in Elderly: 4 Ways Your Diet Can Help


Protein is important as it helps in supplying thyroid hormone to the entire body.


Food | NDTV Food Desk | Updated: November 01, 2017 15:23 IST

https://www.ndtv.com/food/high-thyroid-hormone-levels-may-up-risk-of-heart-disease-in-elderly-4-ways-your-diet-can-help-

High Thyroid Hormone Levels May Up Risk of Heart Disease in Elderly: 4 Ways Your Diet Can Help


According to a study published in the journal Circulation Research, older adults with elevated thyroid hormone can be more susceptible to risk of developing artery disease involving thickening and hardening of arterial walls. "Our findings suggest that thyroid hormone FT4 measurement can help identify individuals at increased risk of atherosclerosis," noted lead author, Arjola Bano from Erasmus University, Netherlands.


The butterfly-shaped thyroid gland is essential for hormone regulation taking care of food metabolism, sleep pattern regulation, weight management among others. Some of the most common nutrients essential to maintaining healthy thyroid gland can be easily sourced through your regular diet. Take a look at the following points to ensure healthy thyroid functioning.


- Iodine is extremely important for proper functioning of the thyroid gland. Iodine deficiency has been known to trigger the enlargement of the thyroid gland, also known as goiter. Consume iodised salt to keep iodine deficiency at bay.


- Protein is important as it helps in supplying thyroid hormone to the entire body.


- Thyroid health is also closely linked to your gut, make sure that your gut health is top notch and you feed it gut-friendly items like fibre-rich foods, prebiotics, et cetera.


- Monitor your sugar intake and keep it to minimum. Avoid excessive refined food consumption and steer clear of junk food. Natural fats found in nuts, seeds and naturals oils are good for thyroid health, saturated fats and trans fat must be consumed in moderation.


Get in touch with your medical expert to learn more about the thyroid gland and ways to keep it healthy.




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