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요오드 결핍인 임산부들은 IQ가 낮은 아이들을 가진다.
제목 요오드 결핍인 임산부들은 IQ가 낮은 아이들을 가진다.
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2020-01-30
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  • 조회수 159
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요오드 결핍인 임산부들은 IQ가 낮은 아이들을 가진다

 

임산부는 적절하고 적당한 영양소를 섭취하는 것이 중요하다. 이중 가장 중요한 영양소는 요오드이다. 요오드는 신진대사를 위해 필수적이고 특히 신경 발달에 중요하다. 요오드의 신경적인 역할 때문에 요오드는 태아의 뇌 발달에 매우 중요하다. Lancet의 최근 연구에서 연구자들은 요오드를 염두에 두고 2가지 정보를 찾기를 원했다. 첫번째로, 그들은 임신중 요오드 결핍이 출생 이후 아이들의 IQ에 영향을 미치는지 알아내려 했다. 두번째로, 요오드 결핍이 개발도상국에서 위험요소라는 것은 잘 알려져 있지만, 연구자들은 이것이 선진국에서도 위험요소가 될 수 있는지에 대해 확인하려고 했다.

 

연구자들은 임산부 1040명의 요오드 수치를 측정하기 위해 저장된 소변 샘플을 사용하였다. 그리고 나서 그들은 8세 아이들의 IQ 테스트를 진행하였고, 9세 아이들의 읽기 능력을 평가하였다. 정보를 얻을 후 그들은 임산부의 요오드 수치와 아이들의 검사 결과를 비교하였다. 아주 명백한 연결고리가 있었다. 경미한 요오드 결핍에서 중등도의 요오드 결핍인 여성들의 아이들은 IQ와 읽기 능력이 하위 25%를 차지할 확률이 높았다. 요오드 상태는 여러해 동안 아이들에게 영향을 주었다는 것이 명백했다. 연구자들은 또한 경제력 등과 같은 교락인자를 제외하였다.

 

개발도상국에서 요오드 결핍은 심각한 영양문제이지만 나머지 국가들에서 요오드 결핍은 심각한 문제로 여겨지지 않았다. 우리는 이에 대해 다시 생각해보아야 한다. 이 연구는 영국에서 진행되었으며, 영국은 요오드 결핍 문제가 없을 것이라고 생각했다. 하지만 연구 대상인 여성들 1000명의 평균 요오드 상태는 경미한 요오드 결핍에서 중등도의 요오드 결핍으로 여겨졌다. 대상을 선택할 때에는 특정한 방법으로 선택하지 않았다. 이것은 모든 임산부들이 이 중요한 영양소를 염두에 두어야 한다는 것을 의미한다.

 

요오드를 얻는 것은 건강한 음식을 섭취하는 것으로 가능하다. 요오드는 체내에서 생성되지 않기 때문에 매일 섭취하는 것이 중요하다. 많은 해산물에는 요오드가 풍부하다. 특히 다시마와 같은 해조류에 요오드가 풍부하며 유제품, 계란, 칠면조, 감자에서도 요오드를 찾을 수 있다. 또한 요오드 결핍을 제거하기 위해 많은 테이블 소금에는 요오드가 첨가되어 있다. 이 소금에는요오드 첨가 소금이라는 라벨이 붙어있다.

 

요오드는 모두에게 매우 중요하다. 운동선수들의 적절한 신진대사와 신경 건강에도 필요하지만 임산부들에게 가장 중요할 것이다. 좋은 소식은 요오드를 구하기 어렵지 않다는 것이다. 요오드는 매일 필요한 중요한 영양소이지만 이것을 얻는 것은 쉽다.

 




---------------------------------------------------------------------------------------------원문출처---------------------------------------------------------------------------------------------




 

Moms with Iodine Deficiency Have Babies With Lower IQs

 

Doug Dupont / Contributor - Health and Fitness News, Reviews

http://breakingmuscle.com/womens-fitness/moms-with-iodine-deficiency-have-babies-with-lower-iqs

 

Proper nutrition is important for expecting mothers. Chief amongst important nutrients is iodine. Iodine is critical for metabolism, and specifically in neurological development. Because of its neurological role, iodine is essential for the development of the fetal brain.

 

In a recent study in The Lancet, researchers wanted to find two primary pieces of information regarding iodine. First, they wanted to find the extent to which iodine deficiency during pregnancy affects the IQs of the children after birth. Second, it is known that iodine deficiency is a risk in developing countries, but researchers wanted to know if it was also a threat to already developed countries.

 

The researchers used stored urine samples from 1,040 pregnant women to determine their iodine levels. They then examined IQ tests done on the children at eight years of age and reading ability tests done at the age of nine. Once they had the data in hand all they had to do was compare the iodine status of a pregnant mother with the testing done on the children.

 

There was a very clear link. Women with only a mild-to-moderate iodine deficiency were more like to have children in the lowest 25% of IQ and reading ability. Sure enough iodine status affected their children for many years to come. The researchers were also sensitive to confounding factors, such as economic level and so forth, which they statistically factored out.

 

While iodine deficiency in developing countries is a serious nutritional problem, it was thought that this was not an issue for the rest of the world. Think again. This study was performed in the United Kingdom, which was thought to be a country with no iodine issues at all. However, the average iodine status of over one thousand women studied was considered mild-to-moderate deficiency. And no, they didn’t choose these women in any special way. They merely had the funding to analyze that many women out of about 14,000 total in the larger study. This means that expecting mothers everywhere need to pay attention to this important facet of prenatal nutrition.

 

Getting iodine is easy enough if you focus on healthy eating. Because iodine isn’t stored in the body, it is important you get enough of it every day. Many seafoods are rich in iodine, especially sea vegetables like kelp, as are dairy foods, eggs, turkey, and potatoes. Also many table salts are fortified with iodine as a means of curbing iodine deficiency. They are plainly stated on the label as “iodized salt.”

 

Iodine is important for everyone, including athletes, to maintain adequate metabolism and nerve health, but for expecting mothers this study shows that it might be of utmost importance. The good news is it’s not hard to get what you need by getting your nutrition dialed in. While iodine is a nutrient you need to have a part of your daily nutritional focus, it’s easy to find.



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