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요오드를 섭취해야 할 8가지 훌륭한 이유
제목 요오드를 섭취해야 할 8가지 훌륭한 이유
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2019-12-17
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  • 조회수 371
  • 평점 0점

요오드를 섭취해야 할 8가지 훌륭한 이유

 

저자: city and sea living blog

 

요오드가 사람이었다면, 나는 너무나 잘 신체가 작동하도록 하는 요오드를 대통령으로 임명할 것이다. 이 과소평가된 요오드는 신체의 모든 시스템에 필요하다. 요오드는 보통 바닷물에 풍부한 양이 있지만 지구의 대부분의 토양은 매우 적은 양의 요오드를 포함한다. 그러므로 이는 많은 사람들을 요오드 결핍으로 만든다.

 

WHO에 의하면 세계인구의 72%는 요오드 결핍이다. 1920년대 미국의 Great Lakes 지역에서 많은 사람들이 요오드 결핍으로 인해 목의 부종이 발생했고 이 지역은 갑상선 벨트로 간주되었다. 이에 음식 생산자들은 요오드를 소금, 밀가루, 사료에 첨가하였고 갑상선종은 과거의 것이 되었다.

 

하지만 신체는 갑상선 종을 예방하는 것보다 더 많은 것을 위해 요오드가 필요하다. 요오드 수용기는 신체의 수많은 세포에 존재한다. 특히 유방, 난소, 림프, 갑상선에 집중되어 있다. 모든 세포는 최적의 활동을 위해 요오드가 필요하지만 요즘 오염된 환경에서 요오드 수용기는 다른 할로겐과 독성 물질들과 경쟁하여 요오드 흡수를 방해하고 있다. 간단하고 저렴한 보충제는 신체의 균형을 회복시킬 수 있다. 여기 요오드를 사랑해야 할 8가지 훌륭한 이유가 있다.

 

1. 갑상선 기능

요오드는 신진대사를 조절하는 갑상선 호르몬을 생산하기 위해 필요하다. 요오드의 결핍은 낮은 기력, 체중 증가, 체중 감소의 어려움, 우울증, 탁한 머리 속, 저체온, 건조한 피부, 변비, 잘 깨지는 손톱 등의 증상을 보이는 갑상선기능저하증을 유발한다. 임산부와 모유수유를 하는 여성은 요오드 저장량이 아기들에게 전달되기 때문에 요오드 결핍이 되기 쉽다.

 

2. 섬유 낭포 유방 질병과 유방암 예방

대부분의 유방암의 전구체는 섬유낭종성 유방질환이다. 섬유 낭종성 유방 질환을 가진 여성 역시 요오드 결핍이었고 요오드 보충과 함께 증상들을 상당히 해결할 수 있었다. 요오드는 또한 apoptosis(세포자멸사)를 유도하기도 한다. 이 과정은 사람의 성장에 중요하고 암세포와 바이러스에 감염된 세포의 파괴에도 중요하다. 신체의 충분한 요오드가 유방암 발생을 줄일 수 있다.

 

3. 다낭성 난소증후군(PCOS)

섬유 낭종성 유방질환과 같이 요오드 결핍은 다낭성 난소증후군을 앓는 여성들에게도 만연해 있는 것이다. 난소는 갑상선 다음으로 두번째로 높게 요오드가 집중되어 있는 곳이다. 그러므로 요오드 결핍과 낭종간의 연관성을 보는 것은 매우 흥미롭다. 다낭성 증후군을 치료하기 위해 요오드를 보충한 여성들은 낭종의 크기를 줄일 수 있었고 원하지 않는 체모의 성장과 여드름을 유발하는 과잉 안드로겐을 제거하며 정상적인 월경주기와 생식능력을 회복시킬 수 있었다.  

 

4. 중금속의 해독.

요오드는 알루미늄, 수은, , 카드뮴의 자연적인 킬레이터이다. 충분한 요오드 수치는 요오드 수용기를 차지하는 불소, 염소, 브롬과 같은 할로겐을 배출할 것이다.

 

5. 방사선 보호

계속해서 방사선 폐기물이 바다와 공기중으로 퍼지는 후쿠시마 원전 사고의 끝이 보이지 않는다. 북반구에 이 보이지 않는 위협이 가하는 손상은 몇 년 동안 알려지지 않을 것이다. 하지만 많은 전문가들은 암 발생의 매우 큰 증가를 예견한다. 체내의 충분한 요오드 저장은 방사성 요오드가 요오드 수용기에 흡수되어 피해를 입히는 것을 막는다.

 

6. 뇌 능력 향상과 높은 IQ

요오드 결핍은 아이들의 정신 지체를 유발하는 가장 첫번째 원인이다. 임신 및 모유수유 중 요오드를 보충한 여성의 아이들은 더 높은 IQ(13.5 포인트)를 가졌다. 요오드는 그들의 인지 발달에 중요하지만 매일 하는 뇌 활동에도 중요하다. 성인과 마찬가지로 요오드는 아이들의 뇌 활동량을 증가시키고 기억력을 증진시키며 우울증과 걱정을 줄인다.

 

뇌 활동을 너무 많이 돕기 때문에 잠자기 전에 요오드를 섭취하면 불면증을 유발할 수도 있다. 그렇기 때문에 아침, 오후에 먹는 것이 좋으며 잠들기 3시간 전에는 섭취하지 않는 것이 좋다.

 

7. 모발 회복

요오드는 모발 모낭을 강화시키고 모발이 자라는 속도도 증가시킨다. 양치기들도 요오드 결핍이 하급의 양털을 만들어낸다는 것을 발견했으며 남성과 여성의 얇은 모발은 요오드 보충과 무기물 풍부한 식사로 모발의 건강을 회복시킬 수 있다. 불행하게도 남성 탈모의 경우에는 요오드 보충만으로 바로잡을 수 없다. 하지만 내 남편이 몇 주 동안 요오드 팅크를 두피에 적용하고 나서 몇 가닥의 건강한 모발이 자라난 것을 보면 요오드가 탈모에 도움이 되는 것 같다.

 

8. 면역 시스템

요오드는 100년 넘게 병원에서 소독제로 사용되었다. 요오드는 국부적으로 뿐만 아니라 내부적으로도 항-병원균, -박테리아의 효과가 있다. 백혈구는 효과적으로 활동하기 위해 요오드를 필요로 한다. 또한 요오드는 효과적인 림프 배수에도 필요하다. 요오드는 칸디다균, 균류, 미생물들을 제거하며 과다한 점액을 제거하기도 한다.

 

미국식 식습관에서 요오드의 가장 중요한 공급원은 요오드 첨가 소금, 해조류, 해양 생물, 유제품, 달걀 등이 있다. 후쿠시마 재앙과 오염된 물 때문에 나는 태평양의 생선이나 해조류를 먹는 것을 추천하지 않는다. 또한 요오드 첨가 식염이나 공장 동물 제품을 추천하지 않는다. 슬프게도 채식주의자의 30%는 요오드 결핍이며 엄격한 채식주의자의 80%가 요오드 결핍이다. 나는 개인적으로 현재의 저급한 음식 공급을 비추어 볼 때 보충제가 더 좋은 방법이라고 생각한다.

 

50~100mg의 요오드 보충이 만성 요오드 결핍 상태로 고생하는 사람들에게 매우 좋은 결과를 나타낼 수 있다. 이는 유명한 요오드 전문가 Brownstein 의사에 의해 실행된 연구이다. Brownstein 의사가 사용하는 요오드 형태는 Idoral 요오드/요오드화물 정제이다. 나는 의사와의 상담 없이 갑자기 그렇게 많은 양의 요오드를 섭취하는 것은 추천하지 않는다. 임상적 결핍을 가진 사람만이 관찰 하에 치료용 복용량을 섭취해야 한다. 보충제가 좋다고 생각하지만 과잉 섭취를 하여 또 다른 불균형을 형성하는 것은 좋지 않다고 생각한다.

 

놀랍게도 일본 여성은 높은 해조류 섭취량 때문에 하루 식사에 13mg의 요오드를 섭취하기로 발견되었다. 성인의 하루 권장량(RDA) 150mcg이다. 일본여성의 섭취량과 비교했을 때 매우 큰 차이이다. 만약 자연에서 제공되는 요오드가 많은 편이라면 적은 양의 요오드를 섭취하는 것을 추천한다.

 

신체가 1500ng의 요오드까지 통제 가능하기 때문에 권장량보다 더 많이 섭취하는 것은 괜찮다. 잠자기 전에 섭취하지 않는 것을 기억하지 않으면 아마도 새벽 2시까지 밤을 샐 것이다.

 

마그네슘과 셀렌을 요오드와 함께 섭취하는 것을 추천한다. 하지만 건강한 지방을 함유하며 영양소가 풍부한 식사를 한다면 요오드 균형을 맞추는데 별다른 문제없을 것이다.

 




------------------------------------------------------------------------------------------------원문출처------------------------------------------------------------------------------------------

 




8 FANTASTIC REASONS YOU SHOULD BE TAKING IODINE

 

저자: city and sea living blog

http://cityandsealiving.blogspot.kr/2013/10/8-fantastic-reasons-you-should-be.html

 

If iodine were a person, I would nominate it for president for the amazing work it does to keep our body functioning beautifully. This underappreciated powerhouse of an element is essential for every system in the body. Though it’s found in abundance in ocean water, most of the soil around the planet contains very little, thereby creating large populations that are painfully deficient.

 

According to the World Health Organization, about 72% of the world population is iodine deficient. In America, the Great Lakes region was considered the Goiter Belt in the 1920s, as many people developed this painful swelling of the neck due to the lack of iodine. Scientists discovered that a mere 150mcg of iodine could remedy goiter. Food manufacturers added it to salt, dough conditioner, and animal feed and goiter became a thing of the past.

 

But, the body needs iodine for much more than just preventing goiter. Iodine receptors are throughout the trillions of cells in our body, but particularly in the breasts, ovaries, lymph, and thyroid. Every cell needs iodine in order to function at its best, but in today’s polluted environment the iodine receptors are competing with halogens and other toxic substances that are interfering with iodine uptake. Simple and inexpensive supplementation can restore balance in the body. Here are eight great reasons to love iodine.

 

1.     Thyroid Function. Iodine is needed to create thyroid hormones, which regulate our metabolic rate. A lack of iodine can lead to hypothyroidism with symptoms that include low energy, weight gain and inability to lose weight, depression, brain fog, low body temperature, dry skin, brittle nails and constipation. Pregnant and breastfeeding women can become deficient as their iodine reserves transfer to their babies.

 

2. Fibrocystic breasts and breast cancer prevention. The precursor to most breast cancers is fibrocyctic breast tissue. Case studies show women with fibrocystic disease are also low in iodine and were able to reduce their symptoms considerably with iodine supplementation. Iodine also induces apoptosis, cellular death. This process is crucial for human growth and for the destruction of cancer cells and cells infected with viruses. There is belief that sufficient iodine in the body could reduce incidents of breast cancer considerably.  

 

3.     Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS). Just like fibrocystic disease, iodine deficiency is also prevalent in women with PCOS. The ovaries hold the second highest concentration of iodine after the thyroid, so it’s interesting to see the correlation between deficiency and the formation of cysts. Women who supplemented iodine for their PCOS were able to shrink cysts thereby eliminating the excess androgens that induce unwanted hair growth and acne as well as restore normal menstrual cycle and fertility.

 

4.     Detoxification of heavy metals. Iodine is a natural chelator of aluminum, mercury, lead, and cadmium. Sufficient iodine levels will even detoxify halogens like fluoride, chlorine, bromine that occupy iodine receptors when reserves are low.

 

5.     Radiation Protection. There is no end in sight for the Fukushima disaster which continues to pour radioactive waste into the ocean and air. The extent of damage this invisible threat is doing to the northern hemisphere won’t be known for years, but many experts predict a large rise in cancer cases. Sufficient iodine reserves in the body can prevent radioactive iodine from being absorbed into the iodine receptors and causing damage.

 

6.     Brain Power and Higher IQ. Iodine deficiency is the number one preventable cause of mental retardation in children. Women who supplemented during their pregnancy and while breastfeeding had children with higher IQs, up to 13.5 points in one study. Iodine is essential to their cognitive development, but it’s also important for everyday brain function. In children as well as adults, iodine increases brain activity, improves memory, and reduces depression and anxiety.It helps brain function so much that taking it before bed can cause insomnia. It’s best to take morning, afternoon and no later than 3 hours before bed.

 

7.     Hair Restoration. Iodine helps strengthen hair follicles and speeds up growth. Even sheep farmers discovered that iodine deficiency created poor wool quality and there is much evidence that men and women can restore thinning locks with iodine and a mineral rich diet. Unfortunately, for male pattern baldness, there is little proof that iodine supplementation can correct it, but my husband did grow back a few fine hairs by using an iodine tincture on his scalp for several weeks, so there could be something to it.

 

8.     Immune System. Iodine has been used as a disinfectant in hospitals for over 100 years. It is has anti-pathogenic and anti-bacterial properties not just topically, but internally. Our white blood cells need iodine to function efficiently and it’s also needed for efficient lymphatic drainage. Iodine also helps kill candida, fungus, microbes and clears out excess mucus.

 

In the American diet, the best sources of iodine is from iodized salt, sea vegetables, ocean fish, and factory farmed dairy and eggs. In light of the Fukushima disaster and our polluted waters, I would not recommend eating fish and seaweed from the Pacific Ocean. Nor do I endorse iodized salt or factory farmed animal products. Sadly, 30% of vegetarians are iodine deficient while 80% of vegans are deficient. I personally believe, that in light of our poor quality food supply, that supplementation is a better way to go. But, how much?

 

There are studies done by world renowned iodine expert, Dr. David Brownstein, that show that therapeutic doses of iodine, 50 -100mg, can create spectacular results for people suffering from chronic iodine deficient conditions. The form that Dr. Brownstein uses is Iodoral iodine/iodide tables. I would not advise anyone to jump into taking that much iodine without the guidance of your healthcare practitioner. Only someone with a true clinical deficiency should experiment with therapeutic doses and only under supervision. Though I think supplements are great, I don’t think we should overdose on them and create another kind of imbalance.

 

Surprisingly, Japanese women were found to get around 13mg a day in their diets because of their high seaweed intake. On the other end of the spectrum, the RDA for adults is 150mcg. That’s a pretty big gap. I lean towards taking a smaller amount, about what I would receive from Mother Nature if I lived in an area that didn’t have depleted iodine.

 

It’s perfectly safe to take more than the recommended amount as the body actually holds 1500mg of iodine throughout the body, so overdose is highly unlikelyRemember not to take it before bed or you will be making lists in your head till 2am!

 

It’s also been recommended to take magnesium and selenium with iodine to help with absorption, but a nutrient rich diet with good, healthy fats should be enough to support iodine utilization and balance.

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