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CNMI에서의 건강: 당신은 요오드 결핍인가?
제목 CNMI에서의 건강: 당신은 요오드 결핍인가?
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2019-04-11
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  • 조회수 45
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CNMI에서의 건강: 당신은 요오드 결핍인가?


부분의 사람들은 식단에 충분한 요오드가 포함되어 있지 않기 때문에 요오드가 결핍되어 있다. 이 요오드 결핍은 건강 문제에 엄청나게 기여한다.

 

요오드는 미량의 무기물이며 갑상선 호르몬(triiodothyronine thyroxine)의 필수적인 구성요소이다. 이 호르몬들은 대부분의 세포의 신진대사를 조절하며, 빠른 성장과정과 대부분의 기관, 특히 뇌의 발달에 중요한 역할을 한다. 요오드가 풍부한 음식의 불충분한 섭취는 이 호르몬들이 충분히 생산되지 못하며 근육, 심장, , 신장과 뇌 발달에 좋지 않은 영향을 준다

 

WHO에 따르면, 요오드 결핍은 세계인구의 72%에 영향을 주었다.

요오드 결핍 장애는 요오드 결핍 결과로 인한 다양한 질병을 표현하기 위해 만들어진 단어이다. 이러한 장애는 요오드의 적절한 양이 섭취된다면 모두 예방할 수 있다.

요오드 결핍에 의한 일반적인 장애: 갑상선기능저하증, 증가된 콜레스테롤 수치, 풍토성 갑상선종, 크레틴병, 생식능력 감소, 유아 사망률 증가, 여성 유방질환, 죽상동맥경화증과 유방암.

 

요오드 결핍으로 발생할 수 있는 위험요소

요오드가 매우 결핍되었을 때, 갑상선은 많은 요오드를 흡수하기 위해서 갑상선종으로 알려진 갑상선을 부어오르게 발달시킴으로써 낮은 농도의 요오드를 보충한다. 다음은 요오드 결핍을 일으킬 수 있는 요인이다.

 

1. 요오드가 적은 식단

칼슘과 철분, 비타민과 같은 영양소와 달리 요오드는 특정한 식품에서 자연적으로 발생하지 않는다; 이것은 토양에서 자란 식품을 통하여 섭취된다

1920년대 초에 Switzerland는 크레틴병과 풍토병인 갑상선종을 다루기 위해 요오드 소금을 보충했다. 1970~1980년대 통제된 연구는 요오드보충이 임신기간 동안 인지기능이 향상되었을 뿐만 아니라 크레틴병의 발병도 없어졌다고 보여주었다.

 

요오드는 주로 식품에서 얻어지지만, 요오드 보충제로부터 얻을 수 있다. 바다에서 주로 찾을 수 있는 요오드는 해조류의 섭취를 통하여 몸 속으로 흡수된다. 요오드가 풍부한 토양에서 자란 견과류, 씨앗, , 터닌(유럽 무), 마늘, 양파와 같은 다른 식품에서도 요오드를 섭취할 수 있다.


2. 임신

journal Pediatrics에 따르면, 미국에서 임신여성 중 약 1/3은 요오드 결핍이다. 현재 수유기와 임신중인 여성 중 겨우 15%가 요오드 보충제를 섭취한다.

요오드 보충은 흔히 NaI KI의 형태로 이루어진다. 심한 요오드 결핍은 신체발달의 저해와 정신지체에 영향을 주며, 경미한 요오드 결핍은 유아기에 뇌기능을 손상시킬 수 있다.

 

3. 담배연기

담배연기는 thiocyanate라 불리는 물질을 포함한다. 요오드화물 섭취에 의한 thiocyanate의 억제 효과는 요오드화물 운송 메커니즘의 방해를 종결시키며, thiocyanate 농도를 감소시키는 원인이 될지도 모른다. 담배연기의 다른 성분은 갑상선 기능을 손상시킬 수 있다. 담배연기는 갑상선 기능에 영향을 주며, 갑상선호르몬의 작용을 막을 수 있다.

 

4. 불소와 염소가 포함된 물

불소와 염소가 포함된 물은 요오드의 흡수를 방해할 수 있다. 연구에서 조사원들은 불소가 높고 요오드 농도가 낮은 9개의 마을과, 요오드 농도만 낮은 7개의 마을에 사는 8~14살의 총 329명의 아이들에게 IQ 테스트를 실시했다. 그 결과, 높은 불소와 낮은 요오드 농도의 마을 아이들의 IQ는 요오드만 낮은 마을 아이들보다 더 낮았다.

 




--------------------------------------------------------------------------------원문출처------------------------------------------------------------------------------------------




Health in the CNMI: Are you deficient in iodine?


http://www.mvariety.com/special-features/health-matters/88336-health-in-the-cnmi-are-you-deficient-in-iodine

MOST people are deficient, because the foods we eat do not contain enough dietary iodine, and this can cause — or contribute to — a vast array of health problems.

Iodine is a trace mineral and an essential component of the thyroid hormones, triiodothyronine and thyroxine. These hormones regulate the metabolic activities of most cells and play a vital role in the process of early growth and development of most organs, especially the brain. Inadequate intake of iodine-rich foods leads to insufficient production of these hormones, which adversely affect the muscle, heart, liver, kidney and the developing brain.

According to the WHO, iodine deficiency affects 72 percent of the world’s population.

The term iodine deficiency disorders has been coined to represent the different array of disorder that result from iodine deficiency in a population. These disorders are all preventable if the appropriate dose of iodine is administered. Common disorders that result from iodine deficiency are: hypothyroidism, increased cholesterol levels, endemic goiter, cretinism, decreased fertility rate, increased infant mortality, fibrocystic breast disease, atherosclerosis and breast cancer.

possible risk factors linked to iodine deficiency

“When iodine intake becomes severely low, the thyroid compensates for the decreased levels by developing a swollen thyroid gland, known as a goiter, in order to absorb as much available iodine. The following are potential risk factors that may lead to iodine deficiency.

1. Low dietary iodine

“Unlike nutrients such as calcium, iron or vitamins, iodine does not occur naturally in specific foods; rather, it is present in the soil and is ingested through foods grown on that soil.


“In the early 1920s, Switzerland was the first country to fortify table salt with iodine to control cretinism and endemic goiter. In the 1970s and 1980s, controlled studies showed that iodine supplementation before and during pregnancy not only improved cognitive function, but eliminated new cases of cretinism.


“Iodine is obtained primarily through diet, but can be obtained from iodine supplementation. Food that is found primarily in sea life, iodine is absorbed into the body through the consumption of sea vegetables and seafood. Other food sources such as nuts, seeds, beans, turnips, garlic and onions are good sources, provided that the soil contains sufficient quantities of iodine.

2. Pregnancy

“According to the journal Pediatrics, about one-third of pregnant women in the U.S. are iodine-deficient. Currently, only about 15 percent of breastfeeding and pregnant women take iodine supplements.

“Supplemental iodine is commonly in the form of sodium iodide or potassium iodide. Severe iodine deficiency is associated with stunted mental and physical growth, and even marginal iodine deficiency can impair brain functioning in infants

3. Tobacco smoke

“This contains a compound called thiocyanate. The inhibitory effects of thiocyanate on the uptake of iodide is through competitive inhibition of the iodide transport mechanism and may be responsible for the reduction of levels. Other substances in tobacco smoke that can impair thyroid function are hydroxypyridine metabolites, nicotine and benzapyrenes. Tobacco smoke, not only has an effect on thyroid function, but can also block thyroid hormone action.

4. Fluoridated and chlorinated water

“Tap water contains fluoride and chlorine which can inhibit the absorption of iodine. In a study, where researchers used the Wechsler Intelligence Test to determine the IQs of a total of 329 eight to fourteen-year-old children, living in nine high-fluoride, low-iodine villages and in seven villages that had only low levels of iodine. As discovered, the IQs of children from the high-fluoride, low-iodine villages, were lower than those from the villages with low iodine alone.

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