컨텐츠 바로가기


현재 위치

  1. 게시판
  2. 최신정보

최신정보

요오드 관련 뉴스기사, 방송, 상품, 홈페이지 등의 최신정보를 제공합니다.

요오드의 23가지 기능
제목 요오드의 23가지 기능
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2019-04-09
  • 추천 추천 하기
  • 조회수 692
  • 평점 0점

요오드의 기능에는 많은 것이 있으며 그 중요성을 순위 매기기에는 어렵다. 충분한 요오드은 크레틴병과 뇌손상 및 갑상선종을 예방할 수 있다; FDA의 권장량은 최소한의 보호도 제공하지 못할 수도 있다. 요오드의 중요한 기능으로는:

1) 요오드는 갑상선 호르몬을 합성하는 것을 도우며, 갑상선 기능 부진증과 갑상선 기능 항진증을 예방한다.

요오드가 갑상선 호르몬인 T3 및 T4 합성에 중요하다는 것을 아는 사람들은 많지 않다. 이것은 1949년에 의사들이 요오드 팅크의 사용을 중단하고 1973년에 의사들이 기초 체온을 사용하였으며, 여전히 갑상선 기능 부진증을 진단하는데 중요한 역할을 한다. 추가적으로 많은 의사들은 요오드 결핍을 검사하기 위해 요오드 로딩 검사를 실행하지 않는다. 갑상선 호르몬은 신진대사와 체온, 심박수, 글루코스(포도당) 흡수량, 혈중지질 농도를 조절한다. 요오드는 또한 코티솔 수치를 조절하는데 도움을 준다. 이는 면역 기능을 증진시킨다.

2) 충분한 요오드 보충은 갑상선 기능 부진증과 갑상선 기능 항진증을 치료한다.

비만(갑상선 기능 부진증)과 수척해짐(갑상선 기능 항진증)은 갑상선 문제로 인해 유발될 수 있으며, 요오드는 이를 치료하고 예방할 수 있으며 심지어 되돌릴 수도 있다. Marine의사의 1900년대 초기 연구에 따르면, 요오드는 갑상선 종을 치료하고 갑상선 기능 부진증과 갑상선 기능 항진증의 증상들을 치료하였다. 섬유근육통과 만성 피로는 요오드 결핍으로 인해 발생되는 또 다른 문제이다. 전체적인 관점에서 보았을 때, 적당한 요오드는 건강을 위해서 필수적이다. 요오드는 세계적인 건강 무기물이다. 요오드의 역할은 갑상선 종과 크레틴병을 예방하는 것 이상이다. 이 무기물의 많은 중요한 역할들은 또한 우리에게 지난 30년간 요오드 결핍의 50% 증가에 대한 위험성을 알린다. 이것이 우리가 현재 요오드를 보충해야 하는 이유이다.

최근에 “가짜” 위협은 요오드 사용에 대한 공포심을 더욱 유발하였으며, 요오드 결핍을 더욱 악화시켰다. Wolff-Chaikoff의 이론이 1969년에 다시 부상하였을 때 이것은 요오드에 대한 공포심을 불러일으켰으며, 사람들은 빵에서 요오드를 제거하고 브롬으로 대체하기 시작했다. 브롬은 지구상에서 가장 해로운 독성물질 중 하나이다. 브롬은 체내 요오드를 강제로 배출시키며, 요오드 수용소에 결합한다. 추가적으로 체르노빌과 후쿠시마의 심각한 요오드 131(방사성 요오드) 노출, 의학 과정에서의 방사선 노출, 화학 물질이나 생물농약으로 덮인 제트기 비행운으로부터 이브롬화에틸렌 노출 등이 진행되었으며 이것 또한 신체에서 요오드를 배출시킨다. 로켓 연료의 과염소산염과 염소화, 불소화 된 물 또한 요오드를 신체에서 배출시킨다. 한 개의 과염소산염 원자는 100개의 요오드 원자를 대체한다. 이 독성 할로겐 오염 물질들은 시간이 지남에 따라 증가하고 있으며, 요오드 결핍은 현재 인구에서 더 심각한 문제로 나타나고 있다. 요오드는 시스템을 해독하기 위해 처음 사용되었다; 그러므로 낮은 복용량으로는 갑상선 호르몬 기능을 지원할 수 없다. 요오드 결핍의 광범위한 유행으로 인해 많은 사람들이 현대적 스트레스를 앓고 있는 것을 확인할 수 있다.

과잉 요오드에 대한 가능성이 제안되고 있으며 Brownstein 의사에 따르면 일시적인 갑상선 기능 부진증(26~40시간)이 발생할 수 있다. 하지만 하루에서 이틀 정도의 일시적인 갑상선 기능의 부진은 전체적인 그림을 보았을 때 생리학적으로 무관하다. 요오드 섭취가 증가하면 갑상선 자극 호르몬의 증가 또한 유발되며 이것은 최대 6개월 지속될 수 있다. 이것은 갑상선 기능 부진증의 증상이 아니다. 이것은 전체적인 신체가 요오드가 부족하여 갑상선 자극 호르몬이 요오드화나트륨 동시 수송체(NIS)의 생산을 자극하는 것이다. 적당한 NIS 없이 요오드는 세포로 들어갈 수 없으며 사용될 수 없다. NIS는 세포 내로 무기물을 운반하는 수송체이며 이 시스템이 결핍된다면 전체적인 신체는 결핍이 된다. 핵심적인 것은 요오드 섭취량을 늘리면 갑상선 기능 부진증의 증상(피로, 탈모, 두통, 체중 증가, 건조한 피부)을 가지지 않는 다는 것이며 정상적인 T3, T4를 유지한다. 요오드의 결핍은 위산 생산의 부진과 B12와 칼슘을 흡수할 수 있는 능력의 감소를 가져온다.

만약 갑상선 기능 부진증을 진단하는데에 있어서 갑상선 자극 호르몬 수치만으로 판단한다면 혼란스러워 질 것이다. 임상적으로 갑상선 자극 호르몬 수치는 리터 당 5에서 30단위만큼 오를 수 있지만, 이것을 갑상선 기능 부진증으로 착각하면 안된다. 요오드의 치유 작용을 요오드의 문제로 오인하듯이 갑상선 기능 부진증으로 오인할 수 있는 미묘한 것들이 있다. Abraham과 Brownstein 의사들의 연구에서 4000명의 사람들 중 3명의 사람만에서 알레르기 반응을 확인 할 수 있었다. 사람들은 요오드에 알레르기를 가지지 않는다. Flechas 의사에 따르면 단백질 결합 요오드를 포함한 해산물이나 독성 해산물에 알레르기 반응을 보이는 것이지, 요오드 자체에 알레르기 반응을 보이는 것이 아니라고 한다. 요오드 보충제에서도 마찬가지이다. 분자-, 결합- 요오드에서는 그 결합된 물질, 방부제, 부형제, 응집제에 알레르기 반응을 보이는 것이다. 이런 반응은 결합되지 않은 요오드에서는 잘 볼 수 없다. 실제로 Derry 의사에 따르면 요오드는 음식 알레르기를 제거하는데 도움을 준다.

3) 요오드는 세포 자멸을 지원한다.

넒은 관점에서 산소와 함께 요오드의 주된 기능 중 하나는 암으로부터 신체를 보호하는 세포자멸(건강하지 않은 세포의 제거)을 지원하는 것이다. 이것은 암과 나이들어가는 것과 크게 관련이 있다. 요오드는 세포자멸에 필수적이다. 예를 들어 적당한 요오드는 위암으로부터 보호하는데 중요한 역할을 한다. 이것은 갑상선 분비선뿐만 아니라 유방 조직과 소화 기관에도 요오드 함량이 높다는 이야기이다. 요오드 충분성이 암 발병률을 낮춘다는 것은 터무니 없는 소리가 아니다.

4) 요오드는 호르몬 수용소를 활성화시키고 특정 형태의 암을 예방한다.

호르몬 수용소(신체의 모든 세포에 존재하는)의 활성화를 위해 섭취해야 하는 최적의 요오드 양은 갑상선 종을 예방하기 위한 양 보다 두 자릿 수가 더 크다. 캐나다의 David Darry 의사에 따르면 모든 미토콘트리아에는 활동적인 갑상선 호르몬 이 존재하며 갑상선을 활성화시키기 위해 충분한 호르몬이 존재하면 ATP 생산을 증가시킨다. 건강한 세포는 세포 당 3000-5000개의 미토콘트리아를 가지고 있는 반면에, 암 세포는 세포 당 200-300개의 미토콘트리아를 가지고 있기 때문에 이것은 중요하다. Brownstein 의사에 따르면 미토콘트리아 결핍의 주된 원인은 요오드 결핍이다. 암의 주된 원인은 미토콘트리아 결핍이다. 암의 예방, 특히 유방암, 갑상선암, 난소암, 위암, 식도암 예방은 충분한 요오드 보충으로 가능하다. 요오드는 지질 과산화, 특히 유방암을 예방한다. 요오드 결핍은 유방암 발병률을 높이기도 한다. 60명의 암환자를 대상으로 요오드 검사를 하였을 때, 모두 심각한 요오드 결핍으로 나타났으며 신체 내 브롬의 수치가 높았다. 요오드 결핍을 가지는 여성들은 유방암을 가질 확률이 3배 더 높았다. 높은 요오드 섭취량은 유방암의 낮은 발병률과 관련되어 있다. Sircus 의사의 책에 의하면 Brownstein 의사는 전립선암과 유방암의 치료에 200~300mg의 요오드를 매일 사용하였으며, 더 심각한 질병에는 더 높은 복용량을 처방한다고 한다. 이 높아보이는 복용량은 여전히 1910-1911 Encyclopedia Britannica에서 말하는 일반적인 요오드 복용량 300-900mg에 비하면 낮다.

5) 요오드는 ATP기능을 보호하고 ATP 생산을 증진시킨다.

요오드의 또 다른 중요한 능력은 ATP(에너지의 생물학적 단위)를 보호할 수 있는 능력이다. 모든 조직과 세포에서의 충분한 요오드는 크레브스 회로를 통해 건강한 36 ATP를 생산한다. 우리가 요오드가 부족할 때 우리는 정상적인 크레브스 회로와 미토콘트리아를 지나치고 glycolosis로 이동하려는 경향을 보이며 이것은 오직 2 ATP만을 생산해 낸다. 이것은 ATP 생산량을 상당히 줄이며(18배 이상) 질병에 취약하게 만든다.

6) 요오드는 유방의 섬유 낭포 질병을 예방한다.

여성과 실험동물을 대상으로 한 연구 모두에서 낮은 요오드와 증가한 유방의 섬유 낭포 질병 사이에 연관성이 있었다. 유방의 섬유 낭포 질병은 하루 3~6mg의 요오드를 섭취하는 것으로 훌륭한 개선을 보였으며 65%는 개선을 보였다.

7) 요오드는 당뇨병 환자들의 인슐린 필요도를 줄인다.

Brownstein 의사의 연구는 하루 50~100mg(5000~100000mcg)의 요오드를 사용하였을 때, 당뇨병 환자들의 인슐린 필요도를 감소시켰다고 나타내었다.

8) 요오드는 단백질 합성을 돕는다.

요오드는 갑상선 호르몬 합성에 필수적이다. 만약 요오드가 결핍되면, 단백질 합성은 방해받게 된다. 갑상선 호르몬은 두 가지 영향을 가진다: 단백질 합성과 산소 흡수량 증가. 갑상선 호르몬은 삶에 필수적이며, 이것은 단백질 합성, 효소 활동, 뇌, 심장, 근육, 뇌하수체, 신장의 발달과 같은 핵심적인 생물화학적인 반응들을 활성화 시킨다. 따라서 요오드는 태아의 발달에서 매우 중요하다. 갑상선 호르몬은 미토콘트리아의 단백질 합성을 조절한다. 요오드 결핍은 모든 신체 호르몬들의 호르몬 비정상을 유발한다. 이것은 1954년 Eartly와 LeBlond 의사의 연구와 겹친다. 이 연구에 따르면 모든 뇌하수체 기능은 T4에 의해 조절되며, 이것은 뇌하수체가 아니라 갑상선이 진정한 마스터 분비선이다.

9) 요오드 결핍은 전세계적인 건강 위협이다.

전체적인 인구에서 요오드 결핍은 1-10%의 크레틴 병, 5-30%의 뇌손상, 30-70%의 기력 하락을 유발한다. 이 전체적인 문맥에서 요오드 결핍은 세계적인 건강에 주요한 위협이다. 요오드 결핍은 지난 40년 동안 4배로 증가하였으며, 세계에서 가장 흔하지만 예방가능한 뇌 손상의 원인으로 나타난다. 갑상선 기능의 부진은 건조한 피부, 걸걸한 목소리, 영양기 없는 모발, 정신 기능 손상, 체중 증가, 느린 움직임, 느림 정신 등의 증상을 유발한다. 만약 임산부가 요오드 결핍이라면, 태아의 성장 및 발달에서 정신 지체, ADHD, 활동항진증, 작은 키, 난독증, 유아 사망, 유산, 사산 등이 유발될 수 있다. 가장 높고 낮은 갑상선 자극 호르몬을 가지는 사람들은 치매를 가질 확률이 높다. 갑상선의 비정상적인 기능과 관련된 59가지의 질병이 있으며, 5200만명의 미국인들은(이것보다 더 많은 사람들일 수 있다) 갑상선 질환을 가지고 있다. 전체 인구를 보았을 때, 세계 전쟁으로 인해 사망한 사람들 보다 요오드 결핍으로 인해 사망한 사람들이 더 많았다. 이것은 뇌 발달 및 전체적인 건강에 있어서 요오드의 중요성을 명백하게 제시하고 있다. 요오드 결핍은 갑상선 암과 유방암으로 인한 사망률을 증가시키기도 한다. 후쿠시마 사건 이전의 연구에 따르면 일본 여성들이 유방암을 가질 확률은 미국 여성들이 유방암을 가질 확률의 3분의 1이며, 미국 여성들 보다 50배 더 높은 요오드를 섭취한다. 요오드 섭취가 양성, 악성 유방 종양을 감소시킨다는 것이 증명되었다. 하루 5mg의 요오드는 치료에 효과적인 것으로 나타났다.

10) 요오드는 병원균, 곰팡이, 균류, 말라리아, 기생충을 제거한다.

요오드의 또 다른 큰 역할은 - 미생물들이 항생제에 저항성을 보이면서 새로운 말라리아와 결핵을 유발하며 우리가 항생제의 사용에서 한계를 느끼고 있을 때 - 곰팡이, 균류, 병원균, 기생충, 말라리아를 제거한다는 것이다. 요오드는 말라리아의 예방 및 치료를 위해 사용할 수 있다. 요오드는 가장 강력한 항생제이며, 저항성을 가지는 감염으로 부터 보호할 수 있다. 또한 요오드는 폐결핵을 치료하는데 효과적이라고 알려져 있다. 이 효과는 6월 1일 1905년에 가장 처음 소개 되었다. 항생제에 내성을 가지는 박테리아들이 나타나고 있는 와중에 요오드는 새로운 물질로 부상하고 있다.

11) 요오드는 면역 체계를 지원한다.

요오드는 염증 반응에 중요한 역할을 한다. 이것은 면역 체계에 매우 중요하다. 요오드는 염증 영역으로 과립구를 움직이며 과립구로 박테리아의 식균 작용을 개선하며 과립구가 박테리아를 제거할 수 있는 능력을 증진시킨다. 모든 질병들은 염증 반응과 연관되어 있기 때문에 요오드는 신체를 보호하는 데 핵심적인 요소이다.

12) 요오드는 독성 할로겐과 방사성 요오드를 신체로 부터 제거한다.

요오드의 또 다른 건강 보호 역할은 독성 할로겐(불소, 염소, 브롬)을 세포 시스템에서 제거하는 것이다. 이 독성 할로겐들은 갑상선을 포함한 우리의 장기에 악영향을 미친다. 요오드의 처음 복용량으로 우리는 78%의 브롬 제거를 할 수 있다. 브롬은 지구상에서 가장 해로운 독성 물질 12가지에 속하는 물질이다(브롬은 잘 알려진 발암 물질이며 미국을 제외한 중국, 유럽과 대부분의 국가에서 금지되었다). 브롬은 미국의 제과 제품에서 잘 발견되며 살충제, 매트리스, 핸드폰, 온수 욕조, 방화 재료에서 발견된다. 우리는 요오드를 섭취했을 때, 염소 제거량이 50% 증가하며, 요오드는 수은, 납, 카드뮴을 해독한다. 생물학적으로 사용가능하고 활동적인 요오드는 살충제와 제초제와 같은 모든 양전하 독성을 해독한다. 그 해독 능력으로 인해 해독 반응이 일어날 수 있기 때문에 요오드를 서서히 섭취량을 늘려가는 것을 권장한다. 낮은 복용량으로 시작해서 소변에 배출되는 독성 물질을 확인해가며 서서히 늘려가는 것이 좋다. 이 치유 해독 반응을 요오드 독성으로 착각하면 안된다. 치유 해독 반응을 넘어서야 건강한 삶을 얻을 수 있기 때문에 해독 반응을 넘어서 보는 것이 중요하다.

불소는 암과 관련된 독성 할로겐이며 ,갑상선과 송과샘에 축적되는 것으로 알려져 있다. 불소는 충분한 요오드 보충으로 제거된다. 송과샘은 세로토닌과 멜라토닌의 생산에서 중요한 역할을 하며, 불소는 송과샘을 석회화한다. 충분한 요오드 보충은 불소를 갑상선, 송과샘 다른 조직들에서 밀어낼 수 있는 능력을 가진다. 송과샘은 갑상선과 마찬가지로 불소가 많이 집중되는 곳이다. 송과샘에서 불소는 멜라토닌의 분비를 방해한다. 요오드는 불소를 제거하면서 송과샘의 기능을 증진시킨다. 불소가 갑상선과 송과샘에서 제거되었을 때 멜라토닌의 분비가 증가하고 칼슘 신진대사가 개선되며 갑상선 기능, 폐경 후 기능이 개선되고 암과 유방의 섬유 낭포 질병의 발병률이 낮아진다.

현재 우리가 가지고 있는 독성 건강 문제에는 후쿠시마로부터의 방사성 요오드에 대한 노출이 있다. 우리는 여전히 후쿠시마 사건의 영향 아래에 있다. 체르노빌과 달리 후쿠시마는 봉쇄되지 않았다. 갑상선이 건강한 요오드로 가득차게 되었을 때 갑상선의 요오드 수용소들은 가득차게 되고 방사성 요오드는 신체에 결함하지 못하게 된다. 이것은 경쟁적 억제라고 알려져 있다. 이것은 요오드를 섭취한 체르노빌의 생존자들이 갑상선 암을 피할 수 있었던 이유이다. 모든 대증 요법 의사들은 요오드-127(건강한 요오드)이 요오드-131(방사성 요오드)을 대체할 수 있다는 것을 모르고 있다. 몇몇의 임상적 예시들은 요오드-127이 요오드-131을 대체 할 수 있다고 나타낸다.

요오드는 바이러스와 박테리아 및 균류를 제거하며 신체에서 독성 할로겐을 배출시킨다. 독성이 분비되면 기생충, 박테리아, 바이러스, 원생동물문은 제거된다. 몇몇 사람들은 헤륵스하미어 반응을 보일 수도 있으며 이것은 치유로 이어질 것이다. 우리는 이 독성 물질들이 신체에서 배출되면서 해독 반응을 경험할 수도 있다. 하지만 요오드를 과잉 섭취하거나 알레르기 반응으로 사망한 사람은 없다. 매년 10300명의 사람들은 처방된 대증요법의 약으로 인해 사망한다. 대증요법 사회에서 요오드 기피 경향은 역설적이다.

13) 요오드는 난소의 에스트로겐 생산을 조절한다.

건강한 요오드 수치는 에스트로겐 균형에 있어서 중요한 것으로 보인다. 3가지 주요 에스트로겐 (에스트론 E1, 에스트라디올 E2, 에스트리올 E3)은 충분한 요오드 보충을 통해 균형이 조절된다. 요오드는 여성과 남성 모두에서 건강한 호르몬 균형을 제공하는 것으로 나타난다. 난소와 부신 및 고환은 모두 에스트로겐을 생산한다. Brownstein 의사에 따르면 요오드는 난소의 에스트로겐 생산을 조절한다. 에스트로겐과 프로게스테론이 동일한 수용소를 두고 경쟁하며, 불임과 유산은 에스트로겐 과잉과 프로게스테론의 결핍으로 인해서 발생하며, 이것은 요오드 결핍에 의해 유발되는 현상이다. 세계 보건 기구(WHO)는 요오드 결핍과 불임의 증가, 요오드 결핍과 유아사망률의 증가 사이에 관련성이 있다고 말한다. International Council for the Control of Iodine Deficiency (ICCID)에 따르면 “눈에 띄는 요오드 결핍 질환은 임신에서 문제가 되며 이것은 유산, 불임, 사산, 저체중아 출산 등을 유발한다.” 생산 장기의 문제를 해결하는 것 이상으로 요오드는 에스트로겐 과잉으로 인해 발생하는 질병들을 해결하는 핵심 무기물이다.

14) 요오드는 점액 카타르를 줄이는데 도움을 준다.

요오드는 장기와 부비강의 점액 카타르를 줄이는데 도움을 준다. 림프는 요오드를 수송하기 때문에 요오드는 림프를 효과적으로 청소한다. 대부분의 미국인들은 요오드 결핍이기 때문에 그들의 림프는 기생충, 박테리아, 바이러스, 독성으로 오염되어 있다. Mercola 의사는 림프가 혈액에서 수송하는 기생충과 균류의 100배를 수송한다고 말한다. 림프는 혈액의 진공청소기이며, 현재 세계에서 진공 청소기의 집진대는 가득차있는 셈이다. 따라서 우리의 신체는 독성 할로겐으로 오염되었기 때문에, 요오드 섭취 후 나타나는 치유 반응이 1900년대 초기보다 더 빠르게 일어나는 것을 볼 수 있다. 과잉 점액과 만성 폐 질환을 치료하는 측면에서 요오드의 복용량은 FDA 하루 권장량보다 6배 더 많으며 몇 달간 안전하게 적용된다. 충분한 요오드 보충은 폐 질환의 치유를 돕는다. 20세기에서 그램(g) 단위의 요오드는 만성 폐 질환을 치료하는데 사용되었다.

15) 요오드는 수산화 이온을 중화시키고 세포에 수분을 공급한다.

요오드는 수산화 이온(가장 강력한 유리기 중 하나)을 중화시키기 때문에, 산화스트레스를 제거하는데 도움을 준다; 그러므로 요오드는 특별한 항산화 효과를 가진다. Donald Miller 의학박사에 따르면 수산화 이온은 요오드가 활성 산소와 존재할 때 형성될 수 없다고 한다; 대신 H2O가 생산된다. 대부분의 질병들이 만성 탈수와 관련되어 있는 것을 고려해보았을 때 이것은 매우 긍정적인 것이다. Brownstein 의사에 따르면 요오드는 비타민 C나 비타민 E, 포스파티딜콜린보다 더 강력한 항산화제이다. Sebastiano Venturi에 따르면 요오드는 항-종양, 항-경화 활동을 가지는 매우 중요한 항산화제이다. 요오드가 보충제로 사용될 때, 항산화 활동은 증가하고 면역 기능은 개선된다.

16) 요오드는 우리를 더 똑똑하게 만든다.

요오드는 정신 기능을 도우며, 요오드 결핍은 낮은 IQ와 연관되어있다. 1994년 Bleichrodt의 연구에 따르면 아이들의 IQ는 최대 13.5점까지 차이가 났다. 하지만 요오드 결핍은 또한 성인에서의 정신기능과도 연관되어 있다. Jorge Flechas 의사에 따르면, 요오드가 납을 해독할 뿐만 아니라 애초에 납이 신체에 축적되는 것을 예방해준다. 이는 충분한 요오드가 보충되었을 때 일어난다. 갑상선 기능의 부진은 뇌의 순환을 억제하며, 이는 지적 기능을 지연시킨다. Steven Langer 의사의 저서에 따르면 갑상선 기능의 부진은 인지 능력 손상, 기억력 손실, 우울증, 불안증, 자살 충동, 정신 질병 등을 유발한다. 1994년 Bleichrodt는 요오드 결핍이 아이들의 IQ 점수를 줄인다는 17개의 연구를 진행하였다. 뇌에서는 높은 양의 요오드가 발견되며, 특히 파킨슨 병과 연관된 부위에 집중되어 있다. 뇌의 경우에서 S. Cunnane 의사는 요오드가 뇌 발달에 중요한 영양소라고 말한다. 요오드 결핍은 지능의 하락과 연관된다. 추가적인 연구에 따르면, 장의 기생충들은 많은 양의 세로토닌을 섭취하며 95%는 내장에서 생산된다. 기생충들이 요오드로 인해 제거되면, 세로토닌의 증가가 유발되고 이것은 정신 기능에 중요하다.

17) 요오드는 심장 질환을 예방한다.

갑상선은 심박수를 조절한다. Broda Barnes 의사는 1000명의 사람들을 대상으로한 연구에서 갑상선 분비선의 사용은 심장 질병의 예방과 치료에 효과를 보인다는 것을 나타냈다. 갑상선 기능 부진증은 심장 질환으로 이어진다. 갑상선 분비선(많은 요오드양)을 사용하는 것은 심장 질환을 예방하며, 심장 질환의 예방에 있어서 요오드의 중요성을 강조한다. 이 과학적인 연구와 관련되어서 모든 지방들은 신체의 총 요오드양을 고갈시킨다. 우리는 또한 갑상선 기능 부진증과 갑상선 기능 항진증은 저밀도 리포단백질을 형성하며, 총 콜레스테롤 수치를 증가시키고, 아테롬성 동맥 경화증을 유발한다. 요오드의 결핍으로 인해 발생되는 갑상선 기능 부진증은 심장 근육을 약하게 만들며 심부정맥을 유발한다. 요오드 결핍은 심장 질환의 증가로 이어진다. 이는 심근 수축성 감소와 말초혈관 저항의 증가로 이어진다.

18) 요오드는 무선 전화기, 핸드폰의 사용으로 유발되는 갑상선 기능 부진증을 예방하기 위해 필요하다.

International Journal of Radiation Biology, Vol. 86에 발행된 최근의 연구는 무선 전화기와 핸드폰에서 900MHz 방사선 주파수 범위가  방출된다는 것을 나타낸다. 이것은 갑상선 기능 부진증을 유발한다. 갑상선 기능 부진증은 암, 당뇨, 심장 질환과 연관되어 있다.

19) 요오드는 임신을 지원한다. (태아단계에서는 다른 발달단계에서보다 더 많은 세포자멸을 겪는다)

앞에서 언급했듯이, 요오드는 세포자멸을 지원한다; 태아는 많은 세포자멸을 겪기 때문에 임산부는 더 많은 요오드를 필요로 한다. 심지어 FDA도 임산부에서 47% 더 많은 요오드를 필요로 하고 ,모유수유를 하는 여성들은 97% 더 많은 요오드를 필요로 한다고 말한다. 이것은 체르노빌 사건 때 유아 사망률이 상당한 수치로 증가한 것을 설명할 수 있고 현재 후쿠시마 사건으로 자연적인 요오드를 대체하기 시작하는 방사성 요오드를 문제 삼을 수 있다. 체르노빌 사건 이후로 유아 사망률은 Boston, Massachusetts에서 900%로 증가하였다. Radiation and Public Health Project의 Joseph Mangano는 2011년 11월에 International Journal of Health Services에 기사를 발행하였다. 필라델피아, 펜실베니아의 48%의 유아 사망률은 후쿠시마 사건 2주 후 측정된 것이다.

20) 높은 복용량의 요오드는 특정 질병을 치료하기 위해 사용될 수 있다.

하루 6그램(하루 600만 마이크로그램, 6000 밀리그램)의 요오드는 피부 발진, 만성 폐 질환, 매독을 치료하는데 사용되었다. 마이크로그램 단위는 크레틴 병과 갑상선 종을 예방하고 치료하는데 사용되고 밀리그램 단위는 암, 유방의 섬유낭포 질병, 치매를 예방하고 치료하는데 사용되고 그램 단위는 피부 발진, 만성 폐 질환, 매독을 치료하는데 사용된다.

21) 높은 복용량의 요오드는 상처, 염증, 욕창, 통증 등에 사용될 수 있으며, 국부용으로 사용되었을 때에는 탈모를 치료할 수 있다.

요오드는 상처 치료, 통증, 욕창에 그램 단위로 사용되어왔다. 요오드는 다른 사용성이 있다. 두통을 완화시키며 탈모를 치료한다. 모발학의 과학은 몇 십년동안 요오드를 두피에 적용하는 것의 중요성을 알고 있었다. 요오드를 두피에 적용하는 것은 모낭의 정상적인 기능과 모발성장을 돕는다. 요오드는 또한 발톱 균류를 제거하는 데에도 사용된다.

22) 요오드는 조직 손상, 켈로이드 형성, Dupuytren’s 및 Peyronie’s 경축을 치유하는데 도움을 준다.

23) 요오드는 정신적인 발달을 지원한다.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------원문출처------------------------------------------------------------------------------------------------------------




http://treeoflifecenterus.com/blog-posts-by-gabriel-cousens-m-d-iodine-96-the-universal-holistic-super-mineral-2/


There are so many important functions of iodine that it is hard to put them into proper order of importance. The implications of iodine sufficiency go far beyond the levels necessary to avoid cretinism, brain damage, and goiter; and based on the previous cited studies, it is possible that the FDA’s recommended dosage may not even give the minimal protection.

These important iodine functions include:

1) Iodine helps synthesize thyroid hormones and prevents both hypo- and hyperthyroidism.

There is little awareness of the importance of iodine in the synthesis of thyroid hormones, particularly T3 and T4. This is because in 1949 physicians stopped using tinctures of iodine, and in 1973 physicians stopped using the basal body temperature, which still remains the gold standard test for diagnosing hypothyroidism (97.6 – 98.2 is normal). In addition, hardly any physicians use the iodine loading test to determine iodine deficiency. Furthermore, this is the area where people are concerned with the suppression of thyroid function. Thyroid hormones control metabolism, temperature, heart rate, glucose consumption, and even blood lipids. Iodine also helps to regulate cortisol. It improves immune function.

2) Iodine sufficiency reverses hypo- and hyperthyroidism.

Obesity or emaciation (hypothyroidism and hyperthyroidism, respectively) both may be caused by thyroid issues, which iodine may treat, prevent and even reverse. The early 1900s study conducted by Dr. Marine proved reversal of goiter, a condition associated with both hypo- and hyperthyroidism. Fibromyalgia is another problem stemming from iodine deficiency, as is chronic fatigue.

From a systemic holistic perspective, adequate iodine is crucial for our health. It is the universal health mineral. Its role goes far beyond the less than 400 micrograms used to prevent cretinism and goiter. Its many important roles also give us a clue as to the seriousness of the 50% increase in iodine deficiency in the last 30 years, including the 96% of Americans who are presently iodine deficient. This is why today, more than ever before, there is a real need to supplement with iodine with holistically adequate levels.

More recent “bogus” scares about iodine use have made things even worse for iodine sufficiency. When the Wolff-Chaikoff unsubstantiated and unreplicated theoretical data resurfaced in 1969, it created a media scare without substance, and people began removing iodine from bakery bread (1 slice used to supply 100 micrograms of iodine) and replaced it with bromine, which, as previously stated, is one of the top twelve most harmful toxins and carcinogens on the planet. Bromine forces iodine from the system by competitive inhibition. Additionally, the serious I-131 exposure from Chernobyl and Fukushima, the radiation from medical procedures, and the ethylene dibromide from chemtrails all force iodine out of the body. Perchlorate from rocket fuel and fluoridated and chloridated water also force iodine out of the system, with a single perchlorate displacing 100 iodine atoms compared to a 1:1 ratio of simple chlorine displacement of iodine. These toxic halogen pollutants have increased over time, and iodine deficiency has become more seriously pronounced in today’s population. Iodine, when activated in its bioavailable form (atomic singlet iodine: I-), is used first to detoxify the system; so there is not enough iodine initially, especially with low doses, to support the thyroid hormone function, unless adequate iodine is added into the system. One can see there are a number of modern stresses contributing to this widespread iodine depletion.

There is a suggestion about the possibility of excess iodine, which is that there may be a transient (26-40 hours) hypothyroidism as described by Dr. Brownstein in his book Iodine: Why You Need It. Why You Can’t Live Without It. However, a one to two-day transient decrease in thyroid function is physiologically irrelevant in view of the bigger holistic picture. There is also an increase in TSH (thyroid stimulating hormone) with increased iodine, which may last up to six months. This is not a sign of hypothyroidism. This is related to the fact that the whole body is deficient in iodine, and TSH stimulates the production of sodium-iodide-symporter (NIS). Without adequate NIS, iodine cannot enter the cells and be utilized. NIS is a carrier system into all the cells, and when this system becomes deficient, the whole body becomes deficient. The key practical reality is that the people who increase their iodine intake do not have signs of hypothyroidism (such as fatigue, hair loss, headaches, weight gain, and dry skin), and they maintain normal T3 and T4 levels. Deficiency of iodine may also contribute to low stomach acid and decreased ability to absorb B12 and calcium.

If one is only diagnosing hypothyroidism based on TSH scores (as most allopaths do), one may become confused. Clinically if one looks at these previously mentioned factors, it is clear that TSH levels may rise as high as 5 to 30 units per liter, but, again, that should not be confused with actual hypothyroidism. There are subtle things that can be mistaken for hypothyroidism, such as a healing crisis mistaken for a problem with iodine. Drs. Abraham and Brownstein in their work with 4,000 people were only able to identify 3 of 4,000 people who had a negative allergic response to the iodine. People do not become allergic to iodine per se. According to Dr. Flechas, people “allegedly” allergic to iodine such as the protein-bound iodine found in seafood are more likely allergic to the toxic seafood rather than to the iodine itself. The same is so for iodine supplements such as molecule-, compound-, or complex-bound iodine in which people are more likely allergic to the binding agents, excipients, fillers, preservatives and/or synthetics commonly found in tablets, capsules, and even liquids instead of iodine’s bioavailable form. Such reactions are even less likely with singlet or unbound iodine. Actually, iodine can help eliminate food allergies according to Dr. Derry (p. 15 from Breast Cancer and Iodine, by David M. Derry, MD, PhD, copyright 2001).

3) Iodine supports apoptosis.

From a broader perspective, one of iodine’s major functions, in conjunction with oxygen, is to support the process of apoptosis (programmed cell death of unhealthy cells), to protect against cancer and facilitate youthing. This is particularly relevant in preventing cancer and aging. Iodine is essential for apoptosis. For example, adequate iodine plays a role in protecting against stomach cancer. (People living in iodine deficient areas of the world have higher rates of stomach cancer.) This makes the point that not only the thyroid gland but also breast tissue and the digestive tract are high in iodine. It is no accident that iodine sufficiency is associated with lower rates of cancer in these high iodine tissues.

4) Iodine activates hormone receptors and helps prevent certain forms of cancer.

For the activation of hormone receptors (as are present in all the body’s cells), the optimum intake of iodine is two orders of magnitude greater than that necessary to prevent goiter. According to Dr. David Derry from Canada, there are active thyroid hormone sites in all the mitochondria, and when there is enough iodine to activate the thyroid, we increase ATP production in all cells as well. This is important because cancer cells have 200-300 mitochondria per cell, whereas healthy cells have 3,000-5,000 mitochondria per cell, yielding significantly more energy and protection from cancer. According to Dr. Brownstein, the primary reason for mitochondrial failure is iodine deficiency. The primary cause of cancer, from an energetic perspective, is mitochondrial failure. It is clear that the prevention of cancer, particularly cancer of the breasts, thyroid, ovaries, stomach, and esophagus, is increased with iodine sufficiency. Iodine serves to prevent lipid peroxidation, especially in breast cancer. Deficiencies of iodine also increase the incidences of breast cancer. In a study of 60 cancer patients given an iodine test, all were found to be seriously deficient in bodily stores of iodine and many had excessive bromine. Women with iodine deficiency have been found to have three times greater incidence of breast cancer. High intake of iodine is associated with a lower risk of breast cancer. In the treatment of prostate and breast cancer, it is reported in Dr. Sircus’ book that Dr. Brownstein uses between 200 and 300 milligrams of iodine daily, with higher doses for more serious and difficult diseases. In perspective, this seemingly “high” dose is still far lower than what the 11th edition of the 1910-1911 Encyclopedia Britannica cites as the “usual” doses of 300-900 milligrams (300,000 to 900,000 micrograms!) of iodine daily.

5) Iodine protects ATP function and enhances ATP production.

Another important aspect of iodine is its ability to protect ATP (the biological units of energy). Sufficient iodine in all tissues and cells helps to produce a healthy 36 ATP’s through the Krebs cycle, which has profound implications for all levels of function including brain function. When we are low in iodine, we tend to move into glycolosis, which only produces 2 ATP’s, bypassing the normal Krebs cycle, and so bypassing the mitochondria altogether. This significantly lower ATP production (18 times less!) greatly contributes to low vital life force and disease.

6) Iodine prevents fibrocystic breast disease.

In both women and laboratory animal studies, there is a relationship between low iodine and increased fibrocystic breast disease. Fibrocystic breast disease has shown significant improvement with the intake of 3-6 milligrams of iodine daily, with 65% having improvement.

7) Iodine decreases insulin needs in diabetics.

Dr. Brownstein’s work found that iodine helps decrease insulin needs in diabetics when they use 50-100 milligrams (50,000 to 100,000 micrograms!) daily.

8) Iodine helps support protein synthesis.

Iodine is essential in thyroid hormone synthesis. If deficient, protein synthesis is disturbed. Thyroid hormone has two effects: increased protein synthesis and increased oxygen consumption. Thyroid hormones are essential for life as they activate key biochemical reactions including protein synthesis, enzymatic activities, and function of target organs such as development of brain, heart, muscles, pituitary, and kidneys. Therefore iodine is important in the development of the fetus. Thyroid hormone regulates mitochondrial protein synthesis. Iodine deficiency causes hormone dysfunction in all bodily hormones.   This coincides with the 1954 Drs. Eartly and LeBlond study in Endocrinology showing all pituitary functions are mediated by T4 suggesting the thyroid and not the pituitary is the true master gland.

9)  Iodine deficiency is a global health threat.

Iodine deficiency, in the general population, yields 1-10% cretinism, 5-30% brain damage, and 30-70% loss of energy. In this holistic context, iodine deficiency is a major threat to global health. Iodine deficiency has increased fourfold in the last 40 years and is considered the most common and yet preventable cause of brain damage throughout the world. Low thyroid symptoms include puffy skin, hoarse voice, sparse and course hair, impaired mental function, dry and scaly skin, weight gain, slow physical functioning, and slow mental functioning. If a pregnant woman is deficient, the growth and development of the fetus is at risk of increased rates of mental retardation, dyslexia, ADHD, hyperactivity, short stature, decreased child survival, miscarriages, still births, and apathetic children with lowered capacity for movement and speech. Those with the highest and lowest TSH also have increased Alzheimer’s disease. There are 59 diseases associated with a dysfunctional thyroid and 52 million people in the U.S. with thyroid disease, which may be a gross underestimation because it is not based on the gold standard of underarm temperature. Another fact in the total population picture is that estimates show that more people have died from iodine deficiency than died in both World Wars. This clearly illustrates the importance of iodine for brain development and overall health. Iodine deficiency also increases risk of death from thyroid and breast cancer. In studies before Fukushima, Japanese women had about 1/3 the breast cancer rate as American women and had 50 times greater iodine intake than American women. Dietary iodine has been proven to reduce the size of both benign and malignant breast tumors.   About 5 milligrams daily with no toxic effect has been found to be effective in the treatment.

10)  Iodine destroys pathogens, molds, fungi, parasites, and malaria.

Another major iodine role to consider—as we necessarily near the end of antibiotic use with the evolution of resistant microorganisms, hospital superbugs, and powerful new strains of tuberculosis and malaria—is iodine’s power as a negatively charged substance to destroy all pathogens, molds, fungi, and parasites, including malaria. Iodine can be used both to effectively treat and prevent malaria. It is the most powerful antibiotic we have, and while it is not patentable, it can help save the world from all these uncontrolled resistant infections. It is also said to be effective in treating tuberculosis. This effect was mentioned as early as June 1st, 1905 in the NY Times. As more antibiotic resistant bacteria emerge, iodine may become the “new” lifesaver on many levels.

11)  Iodine supports immune function.

Iodine plays a role in the physiology of inflammatory responses. This is important in the immune system. Iodine increases the movement of granulocytes into areas of inflammation and improves the phagocytosis of bacteria by granulocytes and the ability of granulocytes to kill bacteria.  Since all disease is associated with inflammatory response, iodine becomes key for youthing the body.

12)  Iodine eliminates toxic halogens from the body (including radioactive I-131).

Another major health protection role iodine plays is to increase the release of toxic halogens (fluorine, bromine, and chlorine) from the cellular systems. These toxic halogens negatively impact all our organs including thyroid function. With the first dose of iodine given, we have a 78% increase of bromine discharge. Bromine is recognized as one of the top twelve most harmful toxins on earth. (Bromine is a known carcinogen, which is outlawed in China, Europe, and much of the world except in the U.S.) Bromine is found in most bakery goods in the U.S. It is also found in pesticide-laden produce, mattresses, cell phones, fire retardants, and hot tubs. We also see a 50% increased discharge of chlorine when iodine is taken. Iodine also chelates mercury, lead, and cadmium. I would hypothesize that bioavailable, active iodine chelates all positive charged toxins, such as pesticides and herbicides, in general because of its negative charge (I-). Due to its chelating powers I suggest one start taking iodine at a slower rate because of this detox effect. It is important to start with a low dose and build up, while checking the urine for discharged toxins. These healing detox symptoms should not be confused with iodine toxicity. It is important to look beyond any healing crisis to the wellness that awaits on the other side of this detoxification.

Flouride is one of the toxic halogens associated with cancer and known to accumulate in the thyroid and the pineal gland. Fluoride is forced out by iodine sufficiency or saturation. The pineal gland is important for producing serotonin and melatonin. Flouride is said to calcify the pineal gland. Iodine, because of its similar outer electron shell, in higher saturation levels, can bombard and push the fluoride out of the thyroid and pineal as well as other tissues. The pineal gland is one area, like the thyroid, where fluoride is highly concentrated. In the pineal gland, fluoride interferes with the secretion of melatonin. As the iodine flushes out the fluoride it enhances the function of the pineal gland. When fluoride is pushed out of the thyroid and pineal gland, there is an increase in melatonin and sexual maturation, better calcium metabolism, better thyroid function, post-menopausal function, and less cancer and fibrocystic breast disease.

One of the most critical toxic health issues we have today is the exposure of radioactive I-131 from Fukushima. We still have continued and increasing exposure from Fukushima, and unlike Chernobyl, Fukushima has not been sealed off. When the thyroid, as well as the whole body, is filled with healthy iodine (I-127), again, because of I-127’s similar outer electron shell, in higher saturation levels, it can provide significant protection of vulnerable receptor sites from uptake of radioactive I-131 and also push out radioactive I-131. This is known as competitive inhibition. This explains why Chernobyl survivors that took iodine, even some who took it after the nuclear fallout, did escape thyroid cancer. The point is that most allopaths do not understand that I-127 may actually displace I-131. Some clinical examples suggest that I-127 can indeed displace radioactive I-131.

Iodine, as previously expressed, kills viruses, bacteria, and fungi, and forces the halogens and other toxins out of the system. When toxins are released and parasites, bacteria, viruses, and protozoans are killed, one may have a Herxheimer reaction, which may lead to a healing crisis. We may also have a healing crisis reaction from these toxins leaving the system. However, I should point out that while no one has ever died from iodine overdose or allergic reaction, each year 103,000 people die from properly prescribed allopathic drugs. The allopathic community’s iodine phobia is ironic in this light.

13) Iodine regulates estrogen production in the ovaries.

Healthy iodine levels also seem to be important in regulating estrogen balance. The three main estrogens (estrone (E1), estradiol (E2), and estriol (E3)) come into balance with iodine sufficiency. Iodine has been shown to bring a healthy balance between these hormones in both men and women.  The ovaries, testes, and adrenals all produce estrogen.  According to Dr. Brownstein, iodine governs estrogen production by the ovaries. It is interesting to note that estrogen and progesterone compete for the same receptor site and that infertility and miscarriage are both associated with estrogen dominance and progesterone deficiency, underneath which lies iodine deficiency. The World Health Organization has related iodine deficiency to decreased fertility and increased perinatal and infant death. According to the International Council for the Control of Iodine Deficiency (ICCID), “noticeable iodine deficiency disorders are problem pregnancies that result in miscarriages, stillbirths, and low birth weight infants who have lower rates of survival.” Besides solving problems with the reproductive organs, iodine seems to be key in solving so many of today’s diseases related to estrogen dominance.

14) Iodine is anti-mucolytic (meaning it reduces mucus catarrh).

Iodine helps decrease mucus catarrh in both the intestines and the sinus. Iodine effectively cleanses and detoxifies lymph, as lymph is a carrier of iodine. Most Americans are laden with parasites, bacteria, viruses, and toxins in their lymph because they are iodine deficient. Dr. Mercola cites the lymph carries up to 100 times the parasites and toxins as carried in the blood. The lymph is the “vacuum cleaner” of the blood, and the “vacuum bag” is full in today’s world. So one can see why a healing crisis (a Herxheimer’s reaction) after iodine intake may occur today more rapidly than back in the early 1900’s, before the mass pollution of toxic halogens. In terms of treating excess mucus and chronic lung diseases, doses of iodine up to six times higher than the FDA recommendations have been safely administered for months. Iodine sufficiency helps to remedy this lung issue. At the turn of the Twentieth Century, gram amounts of iodine were used for chronic lung disease.

15) Iodine neutralizes hydroxyl ions and hydrates the cells.

Iodine helps to eliminate oxidative stress because it neutralizes hydroxyl ions (one of the most potent free radicals); so it has a particular antioxidant effect. According to Dr. Donald Miller, MD, hydroxyl ions never have a chance to form when iodine is present with active oxygen; rather, H2O is created. This is particularly positive considering most disease is related to chronic dehydration.  According to Dr. Brownstein, iodine is a more powerful antioxidant than Vitamin C, Vitamin E and phosphatidyl choline. According to Sebastiano Venturi (in Evolution of Dietary Antioxidants – The Role of Iodine), iodine is an important antioxidant that has antitumor and antisclerotic activity. When iodine is used as a supplement, antioxidant activity increases and immune system function increases.

16) Iodine makes us smarter.

As previously mentioned, iodine helps with mental functioning. Low iodine is associated with low IQ’s with a difference of up to 13.5 points as cited in the Bleichrodt study of 1994 in children. However, iodine deficiency is also associated with mental functioning in adults, because iodine not only chelates lead, but, according to Dr. Jorge Flechas, iodine prevents lead from lodging in the body in the first place. This occurs if enough iodine is supplemented, as discussed above, in order to push out fluoride, a culprit responsible for lead accumulation in the body. Low thyroid function decreases brain circulation, which slows intellectual function. Dr. Steven Langer in the book Solved: The Riddle of Illness, points out that low thyroid function is associated with cognitive impairment, memory loss, depression, slowness of mind, anxiety, suicidal tendencies, and a variety of psychiatric disorders. Bleichrodt, in 1994, did a meta-analysis looking at 17 studies showing iodine sufficiency increases IQ by 13.5 points in children. High levels of iodine are found in the brain, especially with the parts associated with Parkinson’s disease, such as the substantia nigra. In terms of the brain, Dr. S. Cunnane suggests that iodine is the primary brain-selective nutrient in human brain evolution. Iodine deficiency is the main cause of decreased intellect. Additional research has shown that parasites in the gut eat up a great deal of serotonin, 95% of which is produced in the intestines. When parasites are destroyed with iodine, there is an increase in serotonin, which is excellent for mental functioning.

17) Iodine prevents heart disease.

The thyroid regulates heart rate. Dr. Broda Barnes, the father of the pro-thyroid awareness movement, demonstrated in research with 1,000 people that the use of thyroid glandular (high in iodine) showed there was an extremely significant reversal and prevention of heart disease outperforming on so many levels results of the Framingham Study that cardiologists tend to reference today. Hypothyroidism leads to heart disease. The treatment of using thyroid glandular (again, high in iodine) actually prevents heart disease and points to the importance of iodine itself in preventing heart disease. Associated with this scientific understanding is that all fats deplete the total body load of iodine, according to Dr. Derry. We also know that hypo- and hyperthyroidism creates low-density lipoproteins (LDH) and increases total cholesterol and raises risk of atherosclerosis.   Hypothyroidism, which is a result of low iodine, weakens the heart muscle causing cardiac arrhythmia.   Iodine deficiency has indeed been associated with increased cardiovascular disease. This results in decreased myocardial contractility and increased peripheral vascular resistance as well as disorders in lipid metabolism.

18) Iodine is needed with the use of cordless phones, cell phones and now smart meters to prevent hypothyroidism.

A recent study published in the International Journal of Radiation Biology, Vol. 86, No. 12, December 2010, pp.1106-1116, shows that pulsed 900MHz radiation, a frequency range emitted by cordless phones, cell phones, and now the new “smart” meters being quickly deployed throughout the world by utility companies, induces hypothyroidism. Hypothyroid is also considered a precursor to, and a common condition also associated with, cancer, diabetes, and heart disease, which are all major killers today.

19) Iodine supports pregnancy (as the fetus undergoes more apoptosis than any other developmental stage).

As mentioned, iodine supports apoptosis; hence, pregnant women need more iodine because the fetus goes through more apoptosis than any other life phase. Even the FDA suggests 47% more iodine for pregnant women and 93% more for lactating women. This explains the horrendous infant mortality rate/birth defects documented in Chernobyl and what is now beginning in Fukushima due to global spreading of the manmade I-131 radioactive isotope of iodine rapidly displacing the I-127 stable isotope of iodine.  Infant mortality rates increased 900% in Boston, Massachusetts three months after Chernobyl. Likewise, Joseph Mangano of the Radiation and Public Health Project had an article published in International Journal of Health Services in December of 2011, in which the 48% infant mortality rate in Philadelphia, Pennsylvania was based on gathered U.S. Centers for Disease Control data ten weeks after Fukushima.

20) High doses of iodine may be used to reverse certain diseases.

At 6 grams daily (which is 6 million micrograms/day or 6,000 milligrams/day!), a much higher dose, iodine has been used to cure syphilis, skin lesions, and chronic lung disease. In perspective, microgram levels prevent and cure cretinism and goiter, milligram levels help prevent and cure many things as already stated such as cancer, fibrocystic breast disease, and Alzheimer’s, and gram levels have been used to treat syphilis, skin lesions, and chronic lung disease.

21) High doses of iodine may be used for wounds, bedsores, inflammatory and traumatic pain, and restoration of hair growth when applied topically.

Iodine has also been used in gram amounts for wound care, bedsores and pain. Iodine has many other uses, including relieving headaches and even restoring hair growth. The science of trichology has known for decades the importance of applying iodine to the scalp to restore proper follicle function and hair growth. Iodine is also used to eliminate toenail fungus.

22) Iodine helps in the diminishing of tissue scarring, cheloid formations, and Dupuytren’s and Peyronie’s contractures, which are hyper-scarring conditions.

23) Iodine supports spiritual development.

첨부파일
비밀번호 삭제하려면 비밀번호를 입력하세요.

목록

삭제 수정 답변

댓글 수정

비밀번호 :

수정 취소

/ byte

비밀번호 : 확인 취소