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갑상선 질환: 침묵의 질병
제목 갑상선 질환: 침묵의 질병
작성자 요오드 연구소 (ip:)
  • 작성일 2019-03-13
  • 추천 추천 하기
  • 조회수 72
  • 평점 0점

갑상선 질환: 침묵의 질병

 

From the January 2017 Trumpet Print Edition » By Jorg Mardian


당신의 삶에서 피곤함과 뇌 흐려짐을 느끼고 있는가? 근육 통증과 스트레스를 받으며 삶이 고갈되고 있는 것처럼 느껴지는가? 만약 그렇다면 당신은 약 2700만명의 다른 미국인들이 느끼는 끔찍한 고통이 지속될 수 있다: 갑상선 문제들. 연구에서는 사람들 중 10~40%가 갑상선 기능이 좋지 않다는 것을 보여주었으며, 그들 중 약 60%가 이를 알지 못했다.

 

당신의 갑상선을 만족시켜라

 

당신의 갑상선은 몸의 신진대사와 에너지를 책임지는 뇌하수체이다. 갑상선은 2개의 핵심 호르몬들을 생산한다: 트리요오드티로닌(T3)와 티록신(T4). 갑상선 기능은 몸의 모든 시스템과 밀접하게 관련되어있다. 따라서 호르몬 분비에서의 사소한 문제도 여러 건강 문제의 원인이 될 수 있다.

 

예를 들어 갑상선으로부터 호르몬이 충분히 생산되지 않으면, 몸의 대사가 너무 느리게 작동하는 상태인 갑상선기능저하증을 발생시킬 수 있다. 이로 인해 근육약화와 피로, 우울증, 체중증가를 야기할 수 있다. 2가지 상태 중 갑상선기능저하증이 가장 흔하다.

 

갑상선 불균형의 원인

 

갑상선은 갑상선호르몬을 생성하기 위해 요오드가 풍부한 식단을 필요로 한다. 하지만 질병관리본부에 의한 자료에 따르면, 수백만 명의 사람들이 낮은 요오드 수치로 고통 받고 있으며, 지난 35년 동안 요오드 섭취가 50% 감소하였다고 제시한다. 요오드 소금의 섭취가 상당히 감소하였고, 천연식품보다 요오드 함량이 훨씬 더 낮은 가공식품의 섭취 증가로 인하여 이러한 현상이 나타났다.

 

또한 요오드 결핍은 자가면역 질환인 하시모토 갑상선염과 관련이 있다. 이 질환은 항체가 건강한 체내 조직을 공격하고, 적절한 갑상선 기능에 영향을 주는 특징을 가진다. 예방 가능한 치료는 정상적인 몸의 기능을 위해 필요한 요오드 식품을 섭취하는 것이다. 요오드가 함유된 식품으로는 생선과 해조류, 크랜베리, 요거트, 달걀, 치즈, 감자, 정제되지 않은 바다 소금이 있다.

 

불행하게도 자가면역 갑상선 질환(하시모토 갑상선염, 그레이브스 병)이나 갑상선 기능저하를 가진 사람들은 종종 갑상선 기능에 손상을 준다고 여겨지는 특정 식품들을 피할 것을 권고 받는다. 십자화과 채소들과 시금치, , 복숭아, 딸기가 요오드 흡수를 방해한다고 한다. 하지만 이러한 식품들을 피하는 것은 적절하지 않다. 그 이유는 녹색 잎의 십자화과 채소들이 몸이 항산화제인 글루타치온을 생성하는 것을 도와주며, 암에 대한 위험성을 감소시키기 때문이다.

 

또 다른 우려는 가공 식품의 섭취가 유전적으로 변형된 유기체, 건강에 해로운 당류 및 지방, 항생제 및 독성 화합물질에 노출되어, 당신의 소화기관을 공격할 수 있기 때문이다. 면역체계의 80%가 창자에 위치하고 있으며, 갑상선 질환을 포함한 모든 알려진 질환들은 장내 박테리아의 불균형과 관련이 있다.





-------------------------------------------------------------------------------------원문출처--------------------------------------------------------------------------------------



Thyroid Disorder: The Silent Disease


From the January 2017 Trumpet Print Edition » By Jorg Mardian

https://www.thetrumpet.com/article/14341.24.191.0/society/health/thyroid-disorder-the-silent-disease


Are pervasive tiredness and foggy mindedness hijacking your life? Do aching muscles and stress make you feel like life is draining away? If so, you may be suffering from a persistent, frustrating misery shared with about 27 million other Americans: thyroid problems. Mounting research shows that 10 to 40 percent of people have poor thyroid function, and 60 percent of them are unaware of it.


Meet Your Thyroid


Your thyroid is the master gland of the body, responsible for metabolism and energy. It produces two key hormones: triiodothyronine (T3) and thyroxine (T4). Thyroid function is interrelated with every system of the body, so a glitch in hormone secretion can cause multiple health problems.


For example, insufficient hormone production by the thyroid gland leads to hypothyroidism, a condition in which your body works too slowly, causing muscle weakness, fatigue, depression and weight gain. Excessive thyroid hormone production leads to a condition called hyperthyroidism, which is where your body idles too fast, causing possible heart and bone problems, irritability, weight loss, vision and sleep problems. Of the two conditions, the most common is hypothyroidism.


Causes of Thyroid Imbalance


The thyroid gland needs iodine-rich foods to create thyroid hormones. But data by the Centers for Disease Control and Prevention suggests that millions of people suffer from low iodine levels, with a 50 percent decrease in iodine intake over the past 35 years. This makes sense, as many are reducing their intake of iodized salt and are also consuming more processed foods, which have far less iodine than their more natural counterparts.


Iodine deficiency is also linked to Hashimoto’s thyroiditis, an autoimmune disease characterized by antibodies attacking healthy body tissue and impacting proper thyroid function. A preventative remedy is to consume whole-food iodine sources to supply the body’s normal iodine needs, including fish, seaweed (kelp, nori, kombu and wakame), cranberries, plain yogurt, navy beans, strawberries, eggs, cheese, potatoes, some grains and unrefined sea salt.

Unfortunately, those with autoimmune thyroid disorders (Hashimoto’s thyroiditis, Grave’s disease) or low thyroid function are often advised to avoid certain foods deemed injurious to thyroid function. Cruciferous vegetables, spinach, radishes, peaches and strawberries are said to interfere with iodine uptake. But avoidance of these foods is not well justified because: 1) Leafy greens and cruciferous vegetables help the body produce the antioxidant glutathione, which helps fight Hashimoto’s; and 2) cruciferous vegetables reduce the risk of cancer (even thyroid cancer).


Another concern is that eating processed foods exposes you to genetically modified organisms, unhealthy sugars and fats, antibiotics and toxic chemicals, putting your digestive tract under daily attack. An estimated 80 percent of the immune system is located in the gut, and just about every known disease, including thyroid dysfunction, links back to imbalanced gut bacteria.

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